Bestämt ett och gör ett annat
Ni vet, man SKA hålla sin diet, man SKA inte köpa bröd, man SKA inte köpa vin, man SKA inte köpa cigaretter eller tabletter eller vad det nu är … och innan man vet ordet av, medan viljan på något sätt tagit ledigt och tittar åt ett annat håll, så gör man det ändå! Och äter/dricker/röker upp det fort som f*n och mår som en skunk!
Men idag hände det ett mirakel. I en stad nära mig finns ett bageri, som har en bod där man kan köpa lite kakor och kex som blivit lite fula, eller där förpackningarna är feltryckta, till lägre pris. I alla år har det varit familjetradition att stanna där och handla kassarna fulla så fort man kom åt det hållet - kanske någon gång om året. I dag körde jag genom den här staden och hade inte en tanke på kakboden, när bakdoften svepte in mig. På en enda sekund hade jag bestämt mig, jag ska ta ett återfall, jag ska köpa ugnsvarma kex och svulla i mig, jag har varit duktig i över ett år, detta klarar jag, jag ska ta ett återfall …
Men - och detta är miraklet! - mitt andra jag, det där som smusslade ned limpor i kundvagnen medan mitt "jag SKA inte" tittade åt andra hållet, RÄDDADE MIG. Fast jag ville, ämnade, SKULLE ta ett återfall, så tog detta andra jag över, såg till att handen inte tog i blinkersspaken, att huvudet inte vreds för att kolla filen bredvid, såg till att ratten inte snurrades - kort sagt, det tog över och körde förbi, ut ur kakdoftsmolnet och vidare dit jag egentligen skulle.
Kan ni fatta? Det är så enormt stort, på något sätt. Detta andra jag, vad det nu är, som tidigare tagit över och förstört när mina tankar sagt att jag BORDE vara abstinent, har bytt sida och ÄR abstinent, när mina tankar inte vill.
Svammel, svammel, svammel … kan ni begripa? Det är ett mirakel för mig, i alla fall.

Härligt underbart och fantastiskt! Dina jag byter roller… eller kanske snarare majoritet i riksdagen!
GRATTIS till regimskiftet!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Härligt!
Vet du vad? Jag tror det där andra "jaget" som tog över och körde förbi är ditt riktiga jag =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Riktigt bra att kunna göra så!! Du skall vara sååå nöjd. Härligt!
Verkligen Grattis till din enorma styrka att klara ut denna frestelse.. Måste kännas väldigt bra just nu
.
SOm Kerstin säger den är så lätt att tänka samtidigt att ingen får ju veta och då är man snabbt nere i ett ras igen tror jag. Tänk ändå att du faktiskt tänkte jag ska ta ett återfall då har man kommit långt ändå att du inte bara gjorde utan att ens tänka. Sen tog du inget återfall och det är MYCKET starkt. Grattis igen :)
Stort grattis! :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Sådan situationer har vi nog alla arit i, skillnaden den här gången är nog också att du varit utan så länge att du kunde kämpa ner abstiensbesvöret.
Din inre styrka blir starkare och starkare för varje abstinent dag, Grattis!