tröstäter
Hur sjukt är det inte att gå till affären och planera vad man ska köpa dag för dag ifall att jag får tråkigt..alltså jag köper godis/glass el liknande för att jag har det tråkigt hemma eller känner mig ensam på kvällen..jag har ätit glass till dess förbannelse hela sommaren en 2 lit. räcker knappt 1 hel dag..det börjar redan hemma att jag planerar vad jag ska köpa med hem ifrån affären..sen när jag närmar mig "målet" så får jag ångest för jag kan inte bestämma mig för vilket jag vill ha och dessutom är jag så trött på allt detta söta..ibland kan jag stoppa tanken på att vilja ha något och ist. peppa mig att det går bra ändå..nu ikväll var jag in på en liten mindre affär och köpte mjölk,bröd och en kak förpackning hinenr inte mer än komma hem o sätta mig ner i soffan,sätter på teven,brygger kaffe och så sitter jag med det här förbenade kakpaketet..fick inte i mig mer än 2 kakor förrän jag insåg vad jag sysslade med och då fick jag mega ångest ist. för mitt beteende.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Rocktjejen, om du läser ditt eget inlägg men byter ut "glass", "kakor" och "godis" etc mot "alkohol" eller "knark" så ser du vars ditt beteende barkar.
Tro mig, jag vet, är likadan själv nämligen.
Mvh, T
som i tjockis

Tack! AnneN
jag ska kika på det där..sockerberoende vet jag att jag är sen tidigare men det här är mer ett sjukare beteende..det blir ju inte bättre heller när man redan har en massa övervikt och kämpa med..
Tack trumman!
Har faktiskt inte tänkt i dom banorna som du säger..så jag är nog glad kankse ändå att det sträcker sig åt godis/glass för alkohol missbruk finns inom släkten och där har jag aldrig velat hamna..sen har man kanske fördelen att man äter mediciner som man inte kan dricka alkhol på annars hade det kanske varit ännu lättare att ta till det också..*tänker jag*
Tusen tack för er respons!

Hej Rocktjejen!
Här är en till som överäter och är sockerberoende.
Jag har blivit hjälpt av lchf som är en bra metod om man är sockerberoende men det gäller att hålla sig på mattan , det går inte att synda en enda dag för då åker man dit igen, obenhörligen.
Hoppas du hittar på något sätt att få hjälp, för det är inte roligt när man äter tvångsmässigt.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Tilda-T
Lchf har jag haft åtanke länge har tom med Stensture skaldemans bok men jag får inte riktigt till det med o börja..men det är mitt mål iaf.
Tack för dina ord 
Hej Rocktjejen! Jag är också överätare och kolhyddratberoendet. Kolhydraterna kan jag hantera med LCHF, men överätandet tar längre tid. Men det går!
Lycka till! Att du ser vad det är du gör är det första och största steget.