Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 903 ggr
Kia
0

Äntligen hemma

Efter att ha varit borta med jobbet hela veckan på annan ort är det så skönt att komma hem till vardagen igen. Allting flyter på känns det som även om jag har haft många funderingar på vad abstinent egentligen är för inom mitt beroende så är det så olika för så många. Men jag har kommit fram till att det är det som jag mår bra av och så länge jag är ärlig mot mig själv så är det rätt väg. Nämligen någon som sa något till mig som fick mig att bli konfunderad pga att jag då använder mjölk i mitt kaffe och i mjölk är det laktos. (som då är en form av en sockerart) Men jag triggar inte igång på det och jag använder det enbart i kaffet så det är ju lite jag använder då. Så jag anser att då är det inget fel. Jag gick in i FAA:s program och läste och inser att jag gör inget fel utan jag använder mig av en matplan som är individuell och där mår jag bra. Allt enligt deras abstinens så det känns skönt att jag inte gjort fel på något sätt men även om det skulle vara så, så är det fortfarande i mina ögon själva beroendet jag ska åt för maten är bara en sidogrej som jag använt. En massa svammel :)

Kram Kia

Lone
0

Inte alls en massa svammelGlad

Det är nog dit jag vill komma, att hitta den matplan som passar mig… Har ju just börjat min tid som abstinent och känner att jag har massor av mat att äta och pröva mig fram vilka jag kommer att klassa som triggers, och vilka jag kan äta obehindrat.

Men så länge man lyssnar på sin kropp och är ärlig mot sig själv kommer man långt.

Heja!!

kram Lone