Hur gör ni? Jag grejar inte detta.
Hej .
Nu skulle jag behövt lägga in mig hos Bitten några veckor. För några år sedan hade hon ett behandlingshem men det var då det.
Är det nån här som vet nåt ställe för behandling av sockerberoende? Jag känner till OA men jag klara detta inte själv här hemma och var med i OA ett tag och klarar inte av att fälja deras program för att vara abstinent. Jag kände mig så himla misslyckad när jag var med där för jag hade inte villigheten att följa programmet fullt ut och alla hemsak defekter kom i dagen, presation, perfeltionism osv.. Hjälp. buddhina
Sedan jag kom hem från behandlingshemmet för tre månader sedan så har det gått ganska bra.
Men jag är nere i sockerträsket o det blir snabbt sämre mitt missbruk.Klockan är inte 11.00 o jag har ätit ahlgrens bilar, en kanelbulle o en bit prinsess tårta.Hur sjukt är detta. Tänker bara på nästa tillfälle att handla godis.Det är illa. Känner meningslöshet o deppression igen, det är inget bra. Ingen vilja eller villighet att kämpa mot heller.

Dessa har jag hört ska ta emot sockerberoende http://www.waxthusethvb.se/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej Anne. Tack, jag har mailat dom?
På behandlingshemmet där jag var hade dom en dubbelhet när det gällde sockret, en del av personalen visste om hur farligt sockret är men ändå var socker tillåtet ibland de intagna i form av öppet godisätande och fanns i små mängder i maten oxo.
Jag skulle behöva åka iväg några veckor o bli avgiftad och få hjälp med abstinensen o motivationen.
buddhina
Hej där.. Jag har en vän som hamnade här med sitt matmissbruk och är mycket nöjd med sin behandliing. Hon är med i ett 12 stegsprogram idag efter sin behandling (FAA) och det har fungerat för henne. Kanske är detta något nu när Bitten inte har det som hon hade förr. Länk
För övrigt så vill jag säga att jag tänker på dig Buddhina, jag har varit där och jag vet precis hur du mår. PRECIS!!! Det känns som ett rent helvete jag vet känslan som kommer över en av misslyckande…
Slå inte på dig själv Buddhina. Du är bra och du duger men du behöver hjälp och jag tycker du är modig som ringer och söker hjälpen
Skickar styrkekramar Kia

Hej Buddhina! Har du provat att äta enligt Lchf?
Efter avgiftningsveckorna brukar dom flesta tycka att det är skönt att slippa sockermonstret!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Hej.
Kia, har mailat detta stället du tipsade om, får se vad de säger.
Tilda. Tänk att få slippa sockermonstret.Nej det har jag inte.Ätit en variant av denna. Är vegetarian. Min dietist sa att jag inte skulle äta ko-ost och komjölk, det vart lite svårt att hålla kolisarna nere med alla bönor jag ska äta.Kollat in vego låglolhydratkost o där är en hel del saker som jag inte kan äta så jag vet inte hur jag skulle lösa detta…
Tack för att ni är så fina. Jag har ringt behandlingshemmet jag var på och jag åker dit nästa vecka.Jag grejar inte detta o behöver hjälp.Allt känns så meningslöst o jag vill inget, bara äta..buddhina