12 steg
Jag har kommit till en insikt angående 12 stegs programmet. Kommer med många insikter just nu och delar lite med mig här nu då. Jag har tagit igenom mig de 12 stegen och det känns fantastiskt att jag faktiskt har gjort det. Jag har någon gottgörelse som jag inte gjort men känner att jag vill finna ett tillfälle att göra det och därför skjutit lite på det. Jag känner att jag antagligen vill göra om stegen för det är nog bara nyttigt att göra dom mer än en gång men iallafall det var inte det jag skulle skriva om :)
Ibland hamnar man i konflikter eller i enkla diskussioner eller bara i olika situationer och jag inser nu att jag reagerar helt annolunda än vad jag gjort förr. Och jag har mycket 12 stegs programmet att luta mig mot då jag kan se att jag kan lämna mig själv på något sätt och titta på situationen helt annorlunda idag. Mer sakligt på något sätt. Någon som fattar vad jag menar? Jag bara känner att tack vare programmet kan jag se mina brister på ett helt annat sätt och på så sätt ta tag i dom och faktiskt tänka innan jag svarar helt enkelt.
Jag har något att luta mig mot och faktiskt bara läsa igenom stegen när jag känner mig osäker i en situation för jag hittar ofta svaren där. Märkligt hur 12 steg kan förändra så mycket som det faktiskt har gjort.
Hm!! Bara lite tankar och svammel men iallafall..
/Kia

Nä inget svammel vi är rätt många som kan vittna om samma sak…