Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1344 ggr
Buddhina
2008-11-04 11:29
0

Back on track!!

Hej alla.

Skrev tidigare om hur deppig jag var osv. Jag har varit iväg en vecka på kurs i återfallsprevention och lyckats vända på skutan så nu går det åt rätt håll igen och jag mår ganska bra.9 dagen i avgiftningen från sockret och det går bra.

Det jag har sett o förstått är hur enormt omvärldstyrd jag är och hur detta kommer ur rädslor och en mycket låg självkänsla.

Nu vet jag mer om vad jag behöver göra när det blir kämpigt.

Skickar cyberkraam till er alla fina   Buddhina

kerstinjo
2008-11-04 11:35
0

Vad skönt att det har vänt för dig och att du har fått lite reskap för att tackla dina rädslor och din självkänsla.

Glöm inte att du aldrig ska slå på dig själv, du duger som du är och du gör just nu ett jättejobb.

Lycka till i fortsättningen!

Kerstin 

Kia
2008-11-05 06:40
0

Jag håller med Kerstin. Slå inte på dig själv och att du duger. Man är så snabb på att döma sig själv och varför är man det egentligen? Varför är man så hård mot sig själv jämt och ständigt?

Jag tycker det är kanon att du varit iväg och hoppas att du mår och känner dig lite bättre.

Kramis Kia (som skickar cyberkramar tillbaka)

kerstinjo
2008-11-05 16:46
0

Glöm inte att ett återfall oftast är en del av tillfrisknandet. Varken du eller världen går under för det. För det mesta lär man sig något av det och då har det inte varit förgäves.

Kerstin 

Buddhina
2008-11-06 11:37
0

Gulle er!!

Ja Jag har lärt mig nu att jag inte är misslyckad utan att återfalllllll är en del av detta. det är som utveckling 2 steg fram o ett tillbaka…upp o gå igen..

Nåt som känns  riktigt sorgligt är att jag märker hur jag verkligen är dum med mig själv och innan såg jag inte det alls.Nu genom mångas speglingar förstår jag och blir lite chockad o ledsen över att jag behandlar mig så här. Och jag är glad att jag ser och nu tänker jag vara snäll med mig för det förtjänar jag.

Jag gör ett jättejobb och inser att vi alla som jobbar med kosten i beroendet är pionjärer och det är nåt att vara stolt över!

Det går bra för mig, jag har lite ont i huvet dagligen sedan 2 veckor men jag äter bra och är stolt över mig själv. Jag håller på att ordna med arbetsträning oxo och det är läskigt o spännande. Jag märker att dom dagar jag har tider att passa så har jag mycket lättare att hålla mina bra rutiner. Dagen får mening och mål.

Jag har massor av kunskap och dålig självkänsla. Läste igår att självkänslan får man utifrån hur man blir bemött som liten bebis beroende på vilka ögon såg en eller såg en inte… Öppnat Mia Törnbloms bok självkänsla nu, och det känns som jag tar detta eller mig själv på allvar nu.

(((cyber kram)))  Buddhina

Kia
2008-11-07 00:13
0

Massor av kunskap och dålig självkänsla.. Hjälp vad jag känner igen mig i det. arför är man så dum mot sig själv hela tiden och om och om igen? Jag har inte svaret , jag är expert på att slå på mig själv, men med tiden tror jag att det kan bli bättre eftersom vi blir medvetna om hur vi behandlar oss själva hela tiden. Skulle jag vara så hård och dömande mot någon annan person som jag är mot mig själv många gånger? Nej antagligen inte. Med det vill jag inte ha sagt att jag inte varit dömande för det har jag verkligen varit många gånger men blivit så mycket bättre på att inte döma andra utan titta på det som brister hos mig istället.

Du gör verkligen ett jättejobb, det är tufft och vissa dagar kan iallafall jag känna vill jag bara slänga in handuken men ändå är jag tillbaka där och kämpar igen. Fan, vilken kamp det är ibland. Jag tycker du är hel bra och kommer lyckas det är jag övertygad om. Ta det lugnt i din takt och med en dag i taget tankar …

Kram Kia