jag har skaffat mig en coach
Hej på er alla här för det var länge sedan jag gav något livstecken från mig. Jag har idag verkligen börjat jobba med mig själv. Jag har nu en coach som hjälper mig med att hålla mig på mattan med allt vad det innebär. Det känns otroligt skönt.
Jag har till uppgift att blogga om detta så nu har jag aktiverat min blogg här på iFokus och där skriver jag av mig. Jag kommer in här med jämna mellanrum och hör av mig men med tanke på att jag är Medarbetare på två sajter så blir det inte så ofta jag är här tyvärr.
Nu var det då tusan om inte det förbaskade sockerbegäret ska stävjas!
Ha det bra så länge och sköt om er
kram Karin
Lycka till
tack Beavis!
Tack kerstin!
Hej Lycka till du klarar det kram
tack bintouu!
Ja idag är jag på dag tre och jag är väldigt labil idag. Så till den grad att jag överväger att ställa in mötet och arbetet för jag vågar mig inte ut och åka till jobbet
bara för att jag är rädd för att jag faller och åker in till macken och handlar godis. Men jag gör ju lite som jag vill med arbetsdagarna så jag ska lugna mig lite och känna efter lite senare.
korseett,,, hur gick det?
Kram
jo Kia det gick bra och jag valde att stanna hemma. Men idag ska jag jobba och jag känner mig bättre. Jag har fått avstånd till det som jag inte skrev om här igår, jag var på gyn och fick reda på att jag antagligen har endometrios och att vi ska vänta på provsvar och sedan blir det vidareremitterat och kanske titthålsoperation och så en behandling i 6 månader, om det funkar.
Varför jag blev så oerhört ledsen igår var just det att den enda med endo som jag känner är min ena bästa väninna och hon fick till slut operera bort hela kitet och hon har haft vansinnigt ont. Men hon tillhör ytterligheterna. Men sjuka hjärnor fattar inte sånt…
Så idag är en ny dag och jag ska klara av den!
Citerar ur filmen Fläskfarmen… " sjuka människor ska inte sätta potatis, sjuka människor ska skrika"
Den filmen är så himla bra! se den om ni inte har gjort. Lars Molin har regisserat

Gillar Lars Molin!!!!
Kram på dig korseett!!!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
tack hoppis!
Idag hänger inte hjärnan med så det ska bli intressant att se hur det går med jobbet senare *asg* . Den stackars verksamhetsledaren får sig nog ett gott skratt skulle jag gissa idag på mötet. För nu är det riktigt "gôtt mos" i hjärnan 
det gick bra igår och nu helt plötsligt är jag inne på dag 5! lite mosigt i huvet än och så har jag ont i det med men jag tänkte härda ut utan tabletter så länge dte går och röra på mig så cirkulationen kommer igång.

Sköööönt, du är superduktig!!
idag är den sjunde dagen och klara jag den, vilket jag ska göra, så har jag klarat ett delmål och jag får ringa och boka tid för min belöning- ett sånt där fotbad man sitter i och som drar ur skit ur kroppen (va sjuttsingen heter det?). Kommer att passa fint nu i avgiftningstider!
Efter nästa vecka hägrar ett biobesök då vi ska se Arn

Du är så klok korseett!! Och duktig med!!
ps sådant fotbad skulle jag med vilja testa… ds
tack hoppis
ja idag är det tio dagar rent, inte helt smärtfritt men gått bra. Jag bloggar ju varje dag på ifokusbloggen så där står det att läsa vad som händer mig.
Men jag blir fortfarande lite seg i huvet och idag är det en sån där intevillarbetamenmåstedag tyvärr. Ska göra litetill och sen dra hem för jag ska hit i morgon med
dom där dagarna känner man igen intevillarbetamenmåstedag S*.
Grattis till 10 dagar:)
Kram
tack Kia! Ja idag blilr det nr 12 och den ska gå lika galant som de andra. När jag oförhappandes fick handla själv i onsdags så gick det som ett mantra i huvudet när jag gick förbi sötsaker att det där är gift för mig, gott men förrädiskt och förstör mig. Fungerade iallafall
Gud vad du gör det bra!!
Du verkar ha en del sund distans till dig själv oxo, det är värt miljoner…
Lycka till Buddhina
ja för att bli abstinent så får jag utforska mig själv. Jag måste se verkligheten hur den är och hur jag gör, varför blir jag så osv. Inte roligt alla gånger att läsa facit men jag blir en bättre människa av att se mig själv i vitögat.
Ja idag fick jag reda på att min far har somnat in i morse. Jag stod i affären då mamma ringde. Det var väntat men nu är dagen här som vi väntat på. Jag klarade ändå av att handla utan att något annat slank ner. Jag hedrar inte min far genom att äta sådant igen. Jag har tagit upp lite hallon ur frysen så jag ska ta senare ikväll.
Ha en bra dag
DAG 14!!!
Nu gör jag vågen! Jihoo! Bion nästa!

Du är så himla duktig!
tack hoppis!
Hejar på dig korseett och skickar samtidigt en stor kram i sorgen efter din far….
KRam
Hej vännen!
Härligt att läsa om dina framsteg! Du är jättestark!
Skickar också en kram!
/Linda
Tack Kia och Linda!
19 dagen nu och jag känner mig stark
tack kerstin! Jo idag är det 22 dagar men det har varit lite tufft idag
Heja! :D *kram*
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hejar jag med :)
Kram
Hatten av!
fyra hela veckor har jag nu klarat. Målet är två månader och efter det får jag antingen sätta nya mål eller göra på annat sätt. Håller allt öppet.

Bra kämpat =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Instämmer, kanonbra jobbat korseett!!
tack tack!
och nu har jag gjort fem veckor!

Starkt jobbat, du är jätteduktig.
tack!
Ja nu har jag klarat av 6 veckor och det är bara två kvar av utmaningen
Kanon :) du kommer att fixa det tror jag
En liten uppdatering från mig. Idag är sista dagen som var mitt mål. Jag skulle klara 2 månader= 8 veckor. Vi satte datumet innan jag började. Jag har gjort upp en planering som jag ska utvärdera lite senare.
Så här är det tänkt. Jag får under allhelgona om jag vill äta det jag önskar men under kontroll. Jag fyller år på fars dag men firar den under allhelgona.
Efter den helgen tänker jag vara ren igen och vara det till julafton. Jag tänker inte göra upp en längre planering än så utan utvärdera hur det fungerar. Fungerar det bra kommer jag att hålla de här intervallen på ca 2 månader för det är vad jag i dagsläget klarar av.
Hellre en tripp varannan månad och veta att jag klarar av det än att misslyckas och få trippar varannan dag.

Grattis till att du klarade målet. Jag tror också att det är bra att inte sätta upp för stora mål som man sedan inte klarar av.
Du kämpar på bra.
Hej hur går det?
Jag är också nyfiken :)
KRam
det gick bra! Jag åt under den helgen det som föll mig in men mycket av mina beroendebeteenden när jag åt fanns inte där. Inte heller när jag nu har påbörjat andra perioden känner jag av något sug eller tankar. Jag vill påstå att mina beteenden har försvunnit i stort, iallafall för stunden. Jag har gått och fått en healing som heter andlig kirurgi men inte kunde jag tro att effekten skulle bli så här. Det var visserligen både smärtsamt och jobbigt med de behandlingarna men helt värt besväret.
Jag ska fortsätta lite senare när det har lättat på den ekonomiska fronten
måste skriva samma här som i min dolda tråd på KiF
Ja alltså kan det vara så att jag är botad? Gjorde idag en sockerkaka på skrädmjöl för att bjuda med lite hallon och grädde istället för tårta. Jag smakade en liten, liten bit, mest så det blev smak i munnen, om det blev bra med skrädmjöl och visst tyckte jag att det smakade bra men jag ville inte ha. Svärmor kan varken äta choklad, mandel eller ost så det var inte lätt att komma med något lowcarbalternativ.
Kul att baka och känna lukten men jag ville inte ha!
Fattar ni vilken befrielse det är?!

Samma sak på teatern. Det luktade gott och jag sniffade doften av kompisens lösgodispåse men jag ville inte ha!
Jag är förstummad men de som gett mig healingen har berättat sådana här historier om olika beroenden som de har hjälpt till att bli av med. Men inte trodde jag att det skulle gälla mig!
Det här är helt otroligt och det är så skumt att känna att jag inte vill ha och att det inte triggar mig längre. Jag känner mig befriad! Kanske lite snabbt att avgöra men efter snart en vecka fri, återigen, så borde jag veta vad som brukar komma med abstinens och annat men inget har det blivit av det!
Det låter som ett trolleri. Men det måste vara en stor befrielse
det kan du lita på att det är! Känner inget alls. Jag har ingen relation till sötsaker längre. Vi har gjort slut. Det har gått ytterligare tid sedan jag skrev här senast och det håller i sig. Det är en sån skum känsla.
Ja nu kanske någon tycker att då kan jag inte ha varit riktigt sockerberoende, men det var jag. Säkert finns den kemiska dispositionen kvar i hjärnan för den försvinner inte över en natt, eller kanske över huvudtaget, men jag har jobbat med orsaken till mitt beteende och fått hjälp med att få bort det ur kroppen.
Kan varmt rekommendera de som hjälpt mig
Jag länkar inte men den som är intresserad kan pm:a mig.
jag är fortfarande sådan att jag inte vill ha. Det luktar gott men…

Måste ju vara helt underbart! Det där kanske man skulle testa!