Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 1479 ggr
kerstinjo
0

Gabriellas sång.

Har just sett "Så som i himmelen" för andra gången.

Lyssna noga på texten i "Gabriellas sång". Den är helt underbar! Och mycket tänkvärt!

Länk

Tänk att 3 minuter och 27 sekunder kan ha så mycket budskap.

Kerstin 

Kia
0

Så började tårarna rinna ner för kinderna på mig. Jag är helt hyperkänslig för sånt där *skratt*…..

Jag såg den filmen på bio och det var så märkligt. Ni vet hur människor alltid reser sig upp när eftertexterna kommer. Men denna filmen satt liksom alla kvar och biosalongen var full. Det var ingen som reste sig. Den är väldigt bra denna filmen har Ni inte sett den, rekommenderar jag den varmt.

Tack Kerstin för detta klipp :)

Kia
0

Jag vill känna att jag lever veta att jag räcker till,

Jag har aldrig glömt vem jag var, bara låtit det sova!

Jag vill leva lycklig för att jag är jag kunna vara stark och fri!

Jag är här och mitt liv är bara mitt!

Och den den himmlen jag trodde fanns ska jag hitta där någonstans.

Jag vill känna att jag levt mitt liv!

Alla dessa fraser från denna texten är väldigt starka, Något jag verkligen behöver bli påmind om idag….

kerstinjo
0

Ta till dig de orden då, Kia. De säger så otroligt mycket, vi kan alla försöka hitta vår himmel här på jorden.

Alla "stora" saker är inte så viktiga så att vi ska glömma alla "små" glädjeämnen som finns här i livet. Det finns så mycket att vara tacksam över bara man tänker efter.

(Vad fin du är på kortet, förresten)

Kerstin 

Jaadu
0

Jag älskar verkligen den här låten! Den är helt underbar!

paronskrutten
0

Jag gråter varje gång jag ser det där klippet.. så som i himmelen är en underbar film :)

Helena

Mallibu
0

Tack, tack, tack behövde verkligen detta nu och här efter en helg som varit ett h-vete… nya tag idag och jag vill känna att jag levt mitt liv!!

Kia
0

Vill putta upp denna tråden.. Det är verkligen en fantastisk sång som sjungs här. Blir rörd!

David
0

Jag gillar sången skarpt, men filmen förstod jag mig aldrig riktigt på. Tyckte mest den var konstig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
0

Men David då, du får nog se om den!Flört

Men texten säger så mycket, men jag fick allt lyssna ett par gånger innan jag tog till mig innebörden.

OT. Är sjuk!Gråter

Kerstin 

David
0

Jag tror jag sett den tre-fyra gånger, vissa delar hänger jag med i, men, nja, nä, det mesta är för knepigt för mig. Svenska filmer är inte som de var förrut.

Men texten/sången gillar jag otroligt mycket. Den säger väldigt mycket.

Är du fortfarande krasslig? Läste du i tidningen att i Lilla Edet så har många många många blivit magsjuka av en muterad version av vinterkräksjukeviruset.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Braille
0

Den här låten har jag gastat för full hals både utomhus och inomhus dom dagarna det har känts riktigt motigt. En underbart vacker låt.

kerstinjo
0

Javisst är den vacker och en så innehållsrik text!

Kerstin 

[Beavis]
0

Jag gillar vanligtvis inte pop och sån här vissång eller vad det kallas men det är en vacker sång och bra text.

Buddhina
0

åhhhhh den ärrr såååååå fiiiiiin.puttar upp buddhina

Kia
0

Den är underbar och jag får tårar i ögonen när jag hör den. Mycket stark!

Diddish
0

huuuu, där brast allt. Gåshud och tårar i stora mängder. Det behövs ibland:-)

Underbart vacker!

axilur
0

Jag vågar faktiskt inte lyssna, haha.

/Anneli