Deppig :(
Jag känner mig så jäkla deppig idag…
Kan det bero på att jag inte fått i mig ngt socker?
Jag vaknade med sprängande huvudvärk och var tvungen att gå hämta en tablett. Nu ska jag snart iväg och rida vilket får mig att tänka på annat. Men ooohhh va jag vill ha en godispåse nu :)
Rida? Hästar? Vad? Berätta mer!
*nyfiken*
Visst kan både depp och huvudvärk bero på sockerabstinens! Ät rejält med kött och fett - tills det tutar i öronen om det behövs. Det dämpar suget. Men inte strax innan du ska rida, om du inte är van - ibland reagerar magen på fettet och man kan bli tvungen att sitta av ganska fort
.
Lycka till!
Vad för slags kött?=) rött eller vitt kött? =)
Nu tänkte jag äta en skol med yoghurt och keso =)
#2: Vilket du vill, tycker jag, jag tror inte på det där med att rött kött är farligt. Vitt kött i form av kyckling består ofta av hälften saltvatten, tyvärr. Bacon är en praktisk kombination av kött och fett.
Jag fixar inte yoghurt och keso när jag är "på äten", de underhåller suget för mig. Men alla är olika.
men bacon ska man väl inte äta om man vill gå ner i vikt? =) jag vill ju ner typ 5-6 kilo :)
#4: Jag ansluter mig till LCHF-teorin, Torres1. Enligt den är det inte alls farligt med fett, utan man ska undvika kolhydrater och äta fett som ger energi. Jag har gått ned en massa på det sättet
.
berätta för mig vad du äter för att rasa i vikt. :)
jag vet vad som ät nyttgt och äta men inte hur man tillagar det till en god maträtt. haha
Ofta blir det bacon och ägg. Eller kött med smörsås. Eller pannbiffar med baconhack i. Inga mjölkprodukter (andra LCHF:are äter fet ost och grädde med mera, men det tål jag dåligt) och absolut inget med mjöl i. Ingen potatis, inget ris, ingen frukt, inga grönsaker mer än en tugga morot ibland när jag ger hästarna. Hittills har det gått bort sådär 30 kg, men jag började från en rätt hög nivå, kan man säga.
Den största fördelen för mig med denna kost är faktisk inte viktnedgången utan att jag slipper värk, mår mycket bättre och att jag knappt har något kolhydratsug alls längre.
Mer info om LCHF hittar du på www.Kolhydrater.ifokus.se.