15 dygn utan subutex ( efter 1,5 år) usch!!!
Hej! jag har varit ett riktigt geni och illegalt missbrukat Subutex, 8mg om dagen i ca 18 månader, snortat det hela tiden för att få en liten "kick", fick det som betalning för annat och tyckte det passade mig bra för suget efter 98% av alla andra droger inkl alkohol försvann. Jag tyckte att jag fungerade bra både socialt och på jobbet.
Men nu har jag ändrat uppfattning.
Jag har inte rört subben på 15 dygn.Och jag undrar om nån vet hur länge avtändningen är på Subutex?
Det är svårt att ta hand om sin familj när man är ett vrak och jag ska lägga ner helt.
GRATTIS FÅR JAG SÄGA ….. problemet är i början och hade du varit på avgiftning hade du fått hjälp att komma över tröskeln, Stå på dig och se de såra dagarna som något som är just nu. En dag i taget. kramar om dig..
Det pratas det ju sällan om, folk som lägger av med ex heroin genom subutex, men det är bara en ersätningsdrog vad jag förstått? Precis som Metadon
Och läser man i tidningar och liknandeverkar det ju som att man ska gå på dem tills man dör. huvudsaken är att man slipper heroinet och sprutorna.
Det måste ju vara skit att vara beroende av metadon och subutex ockå.
Rätta mig gärna ni som kan och har erfarenhet.

Ja det där debatteras ju mycket och jag förstår båda sidor. Men ingen kan förneka det du säger att metadon och subutex är ersättningsdroger. Men sen kan inte heller någon föreka att för en del som får dessa istället för heroin så höjs ändå livskvalitén.
Man slipper ägna sig åt kriminalitet och man behöver inte oroa sig för om man får tag på droger eller vilken kvalite´ det är på dem osv.
Men å andra sidan så är det bl.a. en förlust för samhället (och för den beroende) att man ska vara "legalt" ned-drogad utan någon riktigt hållbar anledning, enligt min åsikt då.