Annons:
Etikettberoende
Läst 2449 ggr
Kia
12/19/08, 10:36 PM

Återfall

Hej alla, Så tja, jag har inte varit här inne så mycket, dels för jag fortfarande inte har någon data men också för jag har mått ganska kasst om man ska säga det milt. Ja, jag har haft ett återfall. Ett återfall som varade i 6 dagar som jag nu då är tillbaka ifrån sen 2 dagar. Det har hänt en massa saker i mitt liv just nu som jag inte kunde vara stark nog att hantera. Sen har jag inte velat erkänna för jag skämts och lagt oerhört mycket skuld på mig själv i att jag inte klarat längre.

10 månader sen tog det slut och jag har varit oerhört ledsen att jag inte klarade mig fram till min årsdag som skulle vara nu i februari. Men i torsdags tog jag ett beslut och jag tog mina poletter jag fått på FAA 30. 60,90 och 6 månader och lämnade tillbaka dom. Jag vill börja om och nu efter 2 dagars abstinent tid känns det betydligt bättre än det gjort de senaste veckorna. Jag är inte sjuk som jag var för 5 år sen det inser jag också för då var jag inte medveten om mitt beroende inga av mina beroenden skulle jag vilja säga. Det är jag idag och jag inser också att jag när jag fick det jobbigt nu gick den lättare vägen då jag inte orkade känna efter hur jag egentligen mådde. Den lättare vägen blev sockret. Men jag ska inte slå på mig själv utan jag börjar om helt enkelt och det känns väldigt bra att erkänna och det känns väldigt bra att jag inte gått ner mig i flera månader utan att jag tagit mig snabbt upp igen….. Jag kan skriva massor om detta men jag lämnar det för nu med att starkt gå ur detta återfall och istället säga att jag är stolt över mina tio månader….

/Kia

Annons:
Kia
12/19/08, 10:41 PM
#1

Nu när jag läser själv vad jag skrivit så kan jag inte förneka att jag skäms. Shit vad jag skäms att jag inte klarade mer. Jag vet jag inte ska skämas men jag gör det iallafall.. Suck!!!!

AnneN
12/19/08, 11:51 PM
#2

Jätte starkt av dig Kia att erkänna att du snubblade! Alla snubblar någon/några gånger på vägen, men för varje gång så lär vi oss något nytt av det och blir ännu starkare då vi reser oss upp igen.

Styrkekramar till dig Kia!

(du vet vart jag finns om du behöver prata)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Porklash
12/19/08, 11:53 PM
#3

Välkommen tillbaks!

kerstinjo
12/19/08, 11:56 PM
#4

Skämmas? För vad då? Ett återfall är inget konstigt, jag tror att det drabbar de flesta. Det är oftast en del av sjukdomsbilden.

Men det finns något bra med ett återfall, man lär sig otroligt mycket om sig själv. Tänk, det hade du inte gjort om du inte hade tagit detta återfall!

Men vet du Kia? Fastän du inget har sagt så har jag förstått att du inte har mått bra. Det har "lyst igenom" i dina inlägg.

Nu försökte du lösa det på ditt sätt och förstod att det inte var något bra sätt. Så nu får du pröva ett annat sätt att tacklas med "spökena".

Vet du? Vad spelar en 1-årsdag för roll? Du är nykter bara för idag. Det är stort!

Välkommen tillbaka, vännen!

 Kerstin 

 

[Beavis]
12/20/08, 12:46 AM
#5

Tråkigt att su föll kia, men sånt händer det är baaatt res dig igen vis av erfarenheten och förhoppningsvis starkare den här gången som bla kerstin säger.

Tänk bara på att det här uppehållet du haft på tio månader är länge än du haft tidigare. nu kommer du vara ren ännu länge förhoppningsvis, bara att ge dig fan på att slå 10 månader. kämpa på!

kerstinjo
12/20/08, 12:35 PM
#6

Måste få tillägga att jag tillhör dem som inte räknar dagar, månader och år.

Jag är nykter/drogfri bara för idag och det räcker gott o väl för mig!

 Kerstin 

 

Annons:
Kia
12/21/08, 10:01 PM
#7

Jag vet Ni har alla rätt, men jag antar att det alltid är så lätt att slå på sig själv och inte tycka att man är stark nog. Det är en listig sjukdom man besitter och falsk som fan är den också… Men jag tänker besegra den även denna gång och Kerstin du har helt rätt i ditt sista inlägg att det är bara för idag som är viktigt…

Jag känner mig som världens klokaste när jag tänker efter och jag hör mig själv prata, ändå gör jag helt tvärtom. Märkligt va?

kerstinjo
12/21/08, 11:02 PM
#8

#7 Vanlig logik och missbrukarens logik är två vitt skilda saker.Skrattande

 Kerstin 

 

tobis
12/22/08, 2:45 AM
#9

        #7,8 bra skrivet. För mig är det en känslosjukdom som inte jag har en chans mot med mitt intellekt. mina bästa verktyg är ärlighet och tacksamhet. Annars är jag rätt chanslös. Jobbar på min skam att be om hjälp när jag behöver. Är tillitskadad av sveken i mitt liv. Efter min 1-års medalj gjorde jag som Kerstin. Är nykter och drogfri en dag i taget. Kände att missbrukarpersonligheten i mig jagade dagar,veckor,månader och år. och det gjorde att mitt ego växte och ville bara ha mer och mer bekräftelse. Tappade nuet och tacksamhet. Försöker se livet som en resa idag och vara närvarande i det som händer, det är en gåva när det funkar. Ett enkelt verktyg jag fått genom gemenskapen är, att det enda du behöver veta om Gud är att det inte är DU!!! ödmjukt eller???

                    tomtekramar Tobbe

tobis
12/22/08, 2:49 AM
#10

                                    glömde en sak

                 Bra jobbat Kia och stort tack för din ärlighet

                      Goa kramar från en i besättningen på samma båt

Pyttan
12/22/08, 9:53 PM
#11

Kämpa på Kia, du är duktig! Och som flera har sagt återfall är nåt som drabbar alla missbrukare och man får försöka till tillfället i akt att lära sig så att man inte tar ett återfall av den orsaken igen.

Många kramar!

Upp till toppen
Annons: