Ny här...
Hejsan allihopa!
Hittade precis hit. Har inget "eget" beroende, vad jag vet, men är uppvuxen med alkoholister runt om i släkten.
Har varit ihop med en alkoholist också i mina yngre dagar.
Jag kan känna av "genen" ibland, men jag är livrädd för att hamna i det själv så jag fixar att styra upp det =)
Fick ny sömnmedicin för ett år sedan, som jag missbrukade styggt under ett par veckor. Men jag tog mig i kragen och ringde upp min läkare och berättade precis hur det låg till och att han inte fick skriva ut dom mer.
Nu känner jag att jag fixar att hantera dom igen och fick nya utskrivna för ca 1 månad sedan. Och jag har hållt mig till ordinationen och varit väldigt väldigt försiktig och lyssnat på mina egna signaler.
Anledningen till att jag missbrukade dom under en kort tid har nog att göra med en mycket traumatisk upplevelse vid den tidpunkten och tabletterna fick mig att "sluta tänka" jag fick flyta bort en stund vilket var oerhört skönt och jag ville bara ha mer, mer, mer.
Nu har jag accepterat det som hände och lärt mig att hantera tankarna när dom dyker upp.
Jag kanske inte har så mycket att tillföra sajten, men jag då jag inte har tagit tag i mitt medberoende från jag var barn så underlättar det för mig att få läsa lite här inne om andra som varit med om samma saker.
Jag hoppas att det är Ok för er alla?!?

Välkommen hit =)
Hur det är att vara medberoende vet jag då jag själv är och alltid har varit det då mina föräldrar är alkoholister.
Självklart är det ok att du är här och läser och jag är ganska övertygad om att du har mer att tillföra än du tror =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej, Välkommen hit :)
Jag tror precis som Anne att du säkert har massor att tillföra och det är helt okej att bara läsa också. Medberoende är också ett beroende som man måste reda ut. Jag är själva också medberoende och det är inget lätt att ta sig ur.
Vad bra att du klarar av att lyssna på dina signaler, det är ju det man så ofta måste göra och vara ärlig när man ser att det tar över och blir ett problem liksom
Igen Välkommen ! :)
Välkommen hit.
Klart att du har mycket att tillföra. Och du har säkert en massa tankar om ditt medberoende och det är bara du som kan berätta på ditt sätt. Alla erfarenheter som är bara dina.
Även tankarna på ärftligheten visar att du har tänkt till. Och nu är du här!
Bara det visar att du har kommit rätt!