Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: beroende
Läst 1956 ggr
Buddhina
0

Tjahapp så var det dags igen.

I Tisdags åt jag godis o bröt den snart 3 mån långa abstinensen. Suck. Men nu är jag på spåret igen o det går bra säger buddhina

Gronstedt
0

Go go go! Det är inte fallen som räknas, det är alla gångerna man reser sig.

kerstinjo
0

Välkommen i gänget!

Ett återfall hör nästan till den resa du gör nu. Jösses, vad man lär sig av sina återfall.

Mina återfall har alltid lärt mig jättemycket om mig själv, så på något sätt så tror jag att jag behövde dem.

"Att vara stark är inte att aldrig falla.

Att vara stark är att ta sig upp efter varje gång man har fallit."

Kerstin 

Kia
0

bra att du är på spåret igen tycker jag. Läs Kerstins ord det där sa det mesta….

Vad mina erfarenheter säger av återfall så är det ändå så att jag har varit frisk en lång period och det kan jag inte bara inte låtsas om för det finns där och det finns villighet att vara där…

Buddhina
0

Hej o hå. Pizza idag o choklad.

Köpt en stegräknare o anmält mig till en stegdagbok. Åkt spark på isen med vovven o köpt en garderob.

kram Buddhina ovillig just nu o ja jag var frisk ett bra tag men nu vill jag äta ett tag!

[Beavis]
0

Hej, det är ju fel väg att ta, synd att du välker att äta et tag istället för att ta tag i det o bryta direkt nu när du vet(medveten) att du är i återfall. Men det är ditt val.

Lycka till vid nästa försök iaf

Gronstedt
0

Om du vill ta ett återfall så gör det! Om du mår bra med det så gör det, det är ingen idé att tvinga sig till abstinens, det fungerar aldrig. Bara att ta nya tag om en stund igen när det känns rätt!

Buddhina
0

Jaa jag vet att det är fel väg. åt godis Måndag o fredag och planerar för det nästa vecka oxo. Ingen villighet alls just nu.

Men jag ber så det kanske vänder. Byggt snölykta och snögrotta med barnen idag. kram buddhina

Kia
0

Mmmmm den där villigheten vad är det med den ibland? Usch vad jag känner igen mig buddhina…

Buddhina
0

Gör du det Kia.

Jag som trodde det bara var jag som tänker så korkat.Jag menar, herregud jag har ju gjort en behnadling och lärt mig en massa om denna dödliga sjukdom och ändå leker jag med döden. Av trots och slöhet.

Fast det är ju en sjukdom o den har mig i sitt våld igen..

kram Buddhina

Kia
0

Buddhina,, Absolut är det inte bara du som tänker så. Jag föll innan jul och har haft ett rent helvete att komma tillbaka och är inte riktigt där än om jag ska vara ärlig. (får nog dela det i en egen tråd känner jag) men iallafall så känner jag så väl igen mig.

Jag har kunskap jag har verktyg hur osv osv ändå gör jag. Jag är inte dum i huvudet. Mitt intellekt säger att jag är sjuk och hur jag ska göra för att bli frisk men ändå gör jag…

Buddhina
0

Gulle dig!  Jag känner mig så misslyckad när jag inte gör det jag mår bäst av.. men det är väl därför det äatt det är en sjukdom  kram buddhina

Trulte
0

Hej, jag är ochså socker och matberoende är med i sajten kolhydrat i fokus och har hållit på att äta kolhydratsnålt nu i en månad. Men idag och igår har jag haft värsta socker och choklad sug har ätit en massa grädde blandat med cacao har tagit sötningsmedel i , och är så rädd att jag ska hamna i detta sockerträsk igen, hjälp jag behöver lite stöd o peppning. (jag läste ditt inlägg Kia om socker beroende och jag känner igen mig i allt det du skrev, jätte bra skrivet). Mvh Trulte

Gronstedt
0

Hej och välkommen Trulte!

Jag äter också LCHF. Det enda som funkar för mig när sockermonstret vrålar är att vräka i mig LCHF-mat, gräddiga såser, ost, kött, smaskiga korvar, tills det tutar ur öronen. Jag är kolhydratberoende så det så det skriker om det och detta är det enda sättet för mig att hantera saken. Stå på dig, suget lättar faktiskt med tiden.

Kia
0

Hej Trulte,

Välkommen hit :)  Det finns så många vägar man kan gå i sockerberoendeträsket. För mig har LCHF varit det enda som lyckats hålla mig på mattan. Ja, jag har fallit men jag vet att det hjälper mot suget. Men vi hittar alla olika vägar.

Du är jätte välkommen hit och skriv av dig när du behöver så finns vi här :)

Kram Kia

Buddhina
0

Hej Trulte o välkommen.

Jag förstår precis.. jag äter oxo en modifierad kolh fattig kost men är vegtarian o alla bänor ger en hel del kolisar tyvärr. Men jämfört med hur jag åt innan så är det mycket mer proteiner o fett o mindre kolisar.

Jag har oxo vräkt i mig ost grädde o proteiner ett tag nu för det brukar jag kunna stoppa sockeråterfallet med men nu gick det inte. Den där rösten djupt därinne skulle bara ha socker punkt slut! Jaghade inget att sätta emot. Nu har jag ätit socker 3 tillfällen denna vecka, är förkyld, hemma från arbetsträningen, slemmig, trött, dimmig i huvet o inte var det särskilt gott heller.Allt detta i kroppen kommer av sockret det är jag övertygad om.

Jag hade så ont i magen i går kväll.. stackars min lilla mage

den är inte van längre att äta skräp, tänk för  när jag jämt åt skräp..huvaligen. Jag repar mod och jag SKA !! BRYTA STRAX. KRAM BUDDHINA  TACK FÖR ATT NI FINNS!

Trulte
0

Tack så jätte mycket för er peppning det känns så skönt att veta att man har stöd och att jag inte är ensam. Jag har varit så glad i flera veckor och trott att nu är jag botad,  att suget inte ska komma igen, men det gjorde det, ganska naivt av mig. Men det är klart det är inte av samma kraft som förut när jag åt en massa kolhydrater. Jag har varit lite mindre sträng och tillåter mig mer kolhydrater från mjölk och fil, bara för att om jag förbjuder vissa livsmedel då kommer hetsätandet som ett brev på posten. Det är klart jag kan ju inte tillåta mig godis och socker i tid och otid, men det kommer säkert dagar då jag äter det ochså det är som ni säger att det är ganska normalt att man har återfall, och att man inte skall dömma sig själv utan gå vidare. Man kan inte tro att allt ska gå på räls hela tiden. Gronstedt vad skönt att godis suget lättar med tiden det är bara att ta en dag i taget. Tack så mycket till er alla och lycka till med er kamp så hörs vi snart.  Mvh Trulte