är de abstinens eller är jag sjuk????
Andra dagen utan socker och kolhydrater. Vaknade i morse, illamående, kallsvettig och yr. Har jag abstinens eller har jag blivit sjuk????
Mår verkligen pyton!!!
Det kan vara abstinens. Jag mådde helkasst när jag startade min avvänjning. Illamående, diarre, yrsel och trött.
Det kan mycket väl vara abstinens. Om man ätit mycket socker och kolhydrater länge och slutar tvärt kan abstinensbesvären bli intensiva men ganska kortvariga. Har man dessutom underliggande candidaproblem kan det bli ännu värre. Håll i dig, det går över med tiden!

Tack!!
Känns bättre att veta att det är abstinens, då vet jag ju vad jag har att kämpa mot…
Har ju diarre oxå så det verkar ju stämma.
Enda problemet är ju att så illamående som jag är har jag svårt att kunna tänka mig att äta…framför allt inte något tungt som kött eller fett… ska jag bara låta bli att äta tills jag känner att jag absolut måste eller ska jag försöka få i mig lite?
Är så tacksam för svar
Tvinga inte i dig mat, det blir bara jobbigt. Ta en liten bit bara, en korvskiva, några nötter/mandlar, en slurk grädde till exempel. Att lägga upp hela tallriken full och äta som om det var en plikt, det gör man inte i LCHF. Vill man inte ha mat, så låter man bli! Regelbundna måltider är faktiskt inte speciellt naturligt, om man tänker efter.
Tänk bara på att dricka mycket vatten, speciellt om du har diarré. En del av huvudvärken och illamåendet kan faktist bero på uttorkning. Eventuellt kan det vara klokt att slicka i sig en tesked vanligt salt också (men inte mer!), om du känner dig uttorkad och eländig.
Jag instämmer med Grönstedt, hon vet vad hon pratar om. Jag hade själv en hel del abstienens problem eller vad man ska kalla det när jg la om kosten till lchf, bla diaree, jag är fortfarande ofta lös i magen, vet inte varför?
Men känslan av matthet var jobbig och jagorkade inte liak mycket ett slag när jag tränade osv Det gick över till slut men magen är fortfarande kass ett år senare minst vilket alldeles för många kan intyga.
Hoppas det går bättre för dig Lycka till!
Jag blev jätte dålig när jag gjorde min sockeravgiftning jag hade kallsvettningar synrubbningar å otrolig huvudvärk yrsel och kräktes..
Så jag antar att det är abstinens du har håll ut det blir snart bättre kram Joanna
Micke & Molle
Hade visst redan svarat på denna tråden :)