Annons:
Etikettberoende
Läst 1315 ggr
Primarosen
2009-02-06 10:29

snus 4,5år

Äntligen efter 4,5år så har jag äntligen kunnat snusa och det var inte nikotinplåster som hjälpte och inte var det tuggomi heller, och inte nikotinfritt snus..

Vill du veta och är nyfiken så skriv så berättar jagFlört

Det tog mig 3 månader och nu är jag fri från nikotin

Annons:
kerstinjo
2009-02-06 11:27
#1

Menar du sluta snusa?Glad Jag har tappat räkningen på dagar, men nu har jag nog några rökfria veckor. Men, ack så röksugen ibland.

Klart jag vill veta hur du gjorde.

 Kerstin 

 

Primarosen
2009-02-06 11:40
#2

1# Jag var tvungen att sluta snusa pga av ekonomin jag spenderade liksom 700kr månaden på snus, så provade jag sluta rakt av men det gick inte fick en massa agrationer eller hur det stavasTungan ute

Sen provade jag med alla nikotin hjälpmedel men i tuggomina finns det ju nikotin och i plåsterna med, så det kan ju inte hjälpa endå, för det är ju nikotin beroendet man vill bli av med.

Nikotinfritt snus går ju inte i och med att det var ekonomiska probllem som gjorde att jag var tvungen till att sluta.

Så istället gjorde jag små papperslappar som jag la upp under läppen, och i skolan så rökte jag sistan av mina vänners cigg. Sen under helgen höll jag mig. Sen så började vi med varannan dag att jag skulle röka en och den andra skulle jag hålla mig.

Och nu är jag uppe i 1månad, men visst är jag sugen när min sambo stoppar upp en mysig påse under läppen och känner den mjuka kudden som trycks mot tandköttet.

Men har jag lagt av så har jagCool

Så så gick det till Flört

[Beavis]
2009-02-08 20:03
#3

#2 Inte för o dissa din metod men det är ju samma nikotinavvänjning som du får av tuggummit du beskriver även om du gör det med ciggfimpar.

Risken är ju att du börjar röka istället för att snusa som väldigt många gör i båda rikningarna och i slutändan gör de ofta båda.

Lite intressant kuriosa vad gäller nocorette å allt vad de heter är:

Min gamla AF förmedlare för många år sedan hade aldrig varit rökare men lockades av reklamerna för nocorette och nicotinelle allt vad de heteroch blivit beroende av dem. Alltså en ickerökare blir beroende av rökavänjnings produkrer som hon sen började varva med påssnus.

Då var jag fascinerad e det lite fortfarande men ändå kopplingen e sjuk.

Det är förbjudet med ciggreklam i tv men nikotinprodukterna som är lika vanebildnade är tillåtna under epiteet "Rökavänjning"

IdaS-A
2009-02-09 02:08
#4
 #3 oj då..

#0 gott att du har hittat något som fungerar för dig

Upp till toppen
Annons: