Att göra mig själv illa
Jag tror att jag är beroende av att gör mig själv illa, för att sen fortsätta att nedvärdera mig själv så mycket så att jag inte ens är vatten värd. Jag tar till alkoholen för då har jag varken värderingar eller hämningar kvar. När jag sen vaknar dagen efter så har jag alltid gjort ngt dumt som får mig att svartmåla mig själv kolsvart. Jag har inget värde en tid efter. Det jag gör är att söka bekräftelse på ett eller annat sätt.
Jag kan må jätttebra i mitt liv men då är det precis som att jag inte klarar det utan då skall jag minsann straffas på ngt vis, lycklig verkar jag i alla fall inte vilja vara.
Ändå när jag är där nere så blir mitt mål att ta mig upp men efter jag gjort det så blir det samma igen. Som en ond cirkel.

http://www.bettertobless.com/blessingwayupdate.html
Her finns en historie som heter "The truth about troubles"
Tenkte direkt på den när jag leste ditt innlegg. Jag är en fighter av natur, och den her historien har varit en dyp inspirasjon for å gi upp den vägen.
Du har rett i at det nog är en sirkel, en gammel en, som sitter djupt i psyken.
Men det som er bra - det er at det är et gammelt tanke/kjänslemønster, det er IKKE den du är - och det vet du! Jag och flere andre her har tips på ulika sett for å komme av med det, du finner sikkert din vei!
YES,you CAN
Jag har även jag vart "beroende" av självskadebeteenden, massor av olika sådana med, och bekräftelsen. Sen hjälper det inte att jag konstant har impulser till det heller, så lätt att släppa efter. Sedan som du säger så piskar man sig själv med det efteråt mentalt.
Det är verklgen en ond cirkel.
För mig så bottnar det i kass självkänsla/ångestsjukdomar, och jag har fått lite hjälp med detta som faktiskt fungerat, även om det inte "botat" mig helt. Kan tipsa om ångestsjukdomar.ifokus om du inte visste om denna site.
Skickar en stor styrkekram, jag vet vad du går igenom.
Paulina