Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2207 ggr
Skrivfeber
2009-02-08 11:58

läsar historier

Jag vill fråga om det är så att det finns några osm vill dela med sig av sin historia. Jag skulle vilja ha lite artiklar till min blogg. Ni kommer alltid ha copyn på eran historia, ni behöver inte lämna erat riktiga namn,utan kan ha alias. Ni bestämmer själva om ni vill att den publiceras.(jag kommer aldrig publicera dem på andra sidor än min blogg, utan eran tillåtelse, ni bestämmer hur jag får förfoga över historierna)

Jag har fåt läsare som både lever och är anhöriga till olika beroende former. (jag har inte börjat skriva om missbruken till 100 % ännu). De skulle behöva ha inspiration för att ta sig vidare.

Jag skulle vilja ha historier från dem som är anhöriga, i ett missbruk eller är friska från ett missbruk.

Försöka skiva om det som gör ont, om smärtan ni upplever.

Dessa historier kommer fungera som levnadsöden och kommer bidra till att hjälpa andra.Detta är ett steg i min utveckling av bloggen för att göra den mer till en sida för information och en plats för att kunna på ett anonymt sätt hitta kontaktinformation.

jag vet att detta är bland det svåraste att göra. Jag skriver själv just nu på min egna historia, och gräver väldigt djupt i mina missbruk, och mitt beteende. Det är smärtsamt, och mentalt tungt. Det vill jag att ni ska vara medveten om.

Är ni intresserade får ni gärna kontakta mig, antingen via meddelanden här, eller via mail: mnl.blogg@gmail.com

Är ni nyfikna på bloggen och hur den ser ut just nu, får ni gärna besöka den om ni vill.

mnl.blogg.se

Detta är helt och hållet upp till er själva, jag frågar då jag känner att jag skulle vilja dela med mig av felr levnadsöden som griper och som kanske ändrar åsikter och tankar om våra svåra missbruk som vi har i dagens samhälle. Jag vill med hjälp av er försöka ändra åsikterna kring missbruken och visa att tex överätning inte är lathet och odiciplinerat, utan ett beroende ett farligt missbruk, som är jätte svårt att komma ur.

(en sak till, jag har nu skrivit färdigt ansökan till beroendeterapeut utbildningen, ska få brevet läst av ett par sen skickar jag min ansökan till forsa folkhögskola, och hoppas på turen att jag får gå utbildningen).

Annons:
AnneN
2009-02-08 15:33
#1

Jag har PM:at dig.

Håller tummarna för att du ska komma in på utbildningen Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Skrivfeber
2009-02-09 10:55
#2

tack så mycket, har läst och blivit berörd. Jag väntar ett litet tag med att lägga upp den, har ett par till som är på väg in. =)

Är det fler som känner att de orkar var vänliga gör det. dessa historier behövs, för att andra ska förstå hur vi verkligen har det.

oavsett beroende är det lika viktigt.

Skrivfeber
2009-02-09 11:03
#3

Jag sitter själv och skriver min historia, vilket jag själv känner är väldigt svårt. Men så snart den är färdig kommer jag posta den här. Dock har jag utelämnat bitar ur den för min familjs skull. detta då den kommer bli postad på min blogg, och jag inte vet om demoner från det förflutna läser den eller inte.

Jag talar om detta för er som funderat på om ni ska dela med er, men som av som mina familje skäl inte vill, ni kan vara 100 % anonyma. Ni kommer aldrig under några omständigheter bli utlämnade. Jag lägger upp historierna på bloggen, så det inte går att spåra via IP eller på annat sätt än tillbaka till mig.

Det är den säkerhet jag kan ge er om ni delar med er. Det är bara jag som vet vems historia som tillhör vem, och på det sättet kommer det vara.

Aviendha
2009-02-09 12:39
#4

Jag tycker det är en bra idé. Många komunicerar ju med bloggar, och genom en sådan kan man ju nå ut till så många, som kan finna tröst, stöd och en känsla av att inte vara ensamma i dessa historier.

Jag kan inte säga om jag har haft ett beroende i den meningen. Mest självskadebeteenden som jag inte kunnat släppa, så jag vet inte om de platsar. Men jag önskar dig all lycka, och att du kommer in på utbildningen såklart =)

Kia
2009-02-10 00:27
#5

Skrivfeber, jag skrev i en bok anonymt för ett tag sen som publicerades men jag utelämnade stora bitar. Mest för att jag inte vågade dela allt för att jag ville samtidigt våga säga att detta har jag skrivit till mina närmaste och då ville jag inte chocka världen. Kanske är det dags att verkligen skriva dom bitarna med…. Funderar om jag vill och återkommer

Skrivfeber
2009-02-10 11:53
#6

Det tycker jag du gör rätt i. Det är viktigt att man är säker på om man ska ta med allt. Jag har suttit och pratat med min mamma som troligen skulle få lida mest av saker jag skulle kunnat berätta i min historia. Men jag väljer att utelämna vissa bitar eller bara nämna dem lite grann i förbifarten.

Det är av respekt för familjen som jag lämnar dem och det känner jag ändå stålthet över, att jag kan göra det valet =)

så snart du har bestämt dig får du gärna dela med dig om du vill =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: