Ny här!
Hej allihop!
Jag är en tjej på 42 år som har en mamma som var alkoholist när jag växte upp och har nu pga sjukdomar bytt ut alkoholen mot tabletter istället. Vilket är jobbigare att hantera tycker jag. Det var mycket lättare att sätta gränser för mig när hon drack än vad det är idag.
Jag har gått i terapi flera omgångar för att komma till rätta med mina beteendemönster och tycker att jag har kommit en bit på väg, men kan säkert jobba mer med vissa bitar. Men just nu finns det ingen kraft till det eftersom jag har påbörjat en utbildning.
Själv fastnade jag i coca cola- och godisträsket, vilket jag tror har att göra med min barndom! Vad tror ni? Just nu har jag inte druckit cola på 4 månader. Slutade äta godis samtidgt, men efter jul har mitt godissug kommit tillbaka och jag märker att det bara blir mer och mer godis om dagarna. Vill inte hamna där igen med godis varje dag!
Nog för idag!
Hej och välkommen hit.
Att du fastnat i godisträsket kan visst ha med din barndom att göra. Kanske är det mycket du behöver reda ut för att just bli kvitt godisträsket. Reda ut i det förlutna. Gå tillbaka helt enkelt och få en del svar och få ut frustrationen man känner…
Du är välkommen att skriva här hur mycket du vill
/Kia
Hej!
Jag har gått i terapi inte för så länge sen och då jobbade vi mycket med det förflutna, tyvärr fick jag inte gå tillräckligt länge hos henne för att bearbeta allt. Men det kändes bra i alla fall.
Min mamma har haft en stroke och tyvärr tog det minnet på henne och när jag har försökt att få svar från henne så kommer hon inte ihåg vissa händelser och varför hon gjorde det hon gjorde.
Men livet traskar på och jag försöker att komma framåt, det går med små steg i taget!
Imorgon ska jag till Universitetet och föreläsa om min uppväxt för lärarstudenter, brukar vara där ca 2 gånger per termin. En form av terapi det också.

Välkommen.
Ja att berätta om sig själv kan hjälpa en. Det funkar för mig. Framförallt när jag rätt var det är säger nåt jag inte tänkt fullt ut men plötsligt hoppar det ur mun. Det är spännande