Man kan aldrig återvända.
Man kan aldrig återvända, den saken är säker.
Gårdagen kommer inte åter, men vi har lärt av de erfarenheter vi gjorde då - både de goda och de dåliga.
Den väg vi väljer i dag kommer likaledes att påverka oss i morgon. Vi kan inte göra om det som skett, men vi kan ta till oss på ett positivt sätt allt det som livet bjuder oss hädanefter
Varje ny erfarenhet för oss en lite bit på väg mot större förståelse för livets gåtor.
Under dagens gång påverkas vi av vad vi upplever. Våra upplevelser är våra egna, och de bidrar till att forma vår egen framtid. Vi går framåt, bara framåt. Bakom oss är dörrarna stängda för alltid.

Vi har fått lära oss att med jämnmod möta det som väntar oss. Vi har lärt oss att stryka ett streck över i går, över de senaste åren.
Och vi har lärt oss att både det som ligger framför oss och det som ligger bakom oss kommer att skapa vårt livs rätta och sanna mönster.
Jag behöver aldrig återvända. Det slipper jag. Mitt liv ligger framför mig. Och jag vet att det kommer att skänka mig allt jag kan önska - och mer därtill.
Jag håller helt med, man kan inte återvända. Men samtidigt har det varit viktigt för mig att återvända och rensa ut skiten som var tvungen att komma ut innan jag klarat av att se framåt. Jag har fortfarande en bit kvar men känner inte att jag behöver ha brått.
Men en sådan återvändo är ändå inte en återvändo utan mer att jag kan efter det titta framåt utan att behöva ta steg bakåt hela tiden!

Titta bakåt kan vara nyttigt för att se hur man har utvecklats. Har inte jag skrivit det här förut? Det är när man fastnar i det förflutna eller tror att det måste påverka beslut idag som det kan IMO bli besvärligt. Jag tittar ofta bakåt och skrattar skadeglatt åt de dumheter jag gjorde. De jag gör nu är inte alls lika roliga av någon anledning?
Fnissar lite åt din sista rad att det jag gör nu är inte alls lika roligt. Jag bara känner igen mig….. I min tråkiga vardag. Visserligen nykter från både alkohol och mat men jag kan också se tillbaka och skratta åt galna saker jag gjort och då jag faktiskt haft skitkul. Men det har ofta lett till tråkigheter men oavsett så fnissar jag för jag känner igen mig. Tack för det fnisset:)

…den som glömmer sin historia är dömd att leva den igen..
(.sa en klok människa någongång, någonstans.
)

Vad vi kan lära av historien är att vi inget lär av den sa någon annan…
Ibland har man lust att hålla med…