Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: vi-som-är-sockerberoende
Läst 882 ggr
Lone
0

här är jag igen efter en lång tid...

Här är jag igen… efter en lång tid! Min dator har varit sönder, den slutade ta emot el. Inte så bra, men nu är den "frisk" igen. Den var länge på rehabilitering. Så jag har varken kunnat vara aktiv här eller på några internet möten. Ibland inser man att datorer inte bara är sysselsättning och "slösurfs-grej"… Jag däremot är inte så pigg.

Där tog det stopp, jag vet inte vad jag skall skriva. Jag är bättre att skriva om när det går bra, än när det inte gör det. Men det är ju oftast när det inte går bra som man borde berätta åt nån. Eller? Jag klarar mig inte utan socker just nu. Äter och äter… funderar över livet, hur jag skulle kunna göra det bättre. Jag vill se möjligheter istället för det omöjliga.

Jag skulle kunna sitta och gnälla över hur jag har det, stället för att se - vad kan jag göra för att förbättra situationen? Även om jag äter, och inte går ner ett skvatt i vikt, så är jag ärlig mot mig själv, låter mig känna de känslor jag förtrtängt förr. Jag har kommit på att jag har "regler" jag vill följa, jag vill tex tycka att man skall vara lycklig med sig själv, och sen kan man dela den lyckan med en annan person. Inte att man måste vara med/leva med en annan person för att bli lycklig. Så tycker jag fullt och fasta ännu. Men måste erkänna första gången i livet, att som 30 åring suger det att vara singel.

Bah, vad torrt detta blev… Nu längtar jag rikgtigt mycket till våren. Snöplogen får köra dagligen tycker jag, och än är det inte slut på vintern… säkert snöar det ännu i maj… Huua

Idag är det annars ett år sen min vän M dog. Konstigt att ett år har gått utan att man pratat med henne. Men känner att hon har det bra.

Jag skall resa bort och hälsa på min underbara kompis, en som ställer upp i alla väder. Hon skall få baby snart och det ser jag fram emot. Hon bor i en stad jag älskar. Överväger mycket att flytta dit…

Kanske har jag redan bestämt innerst inne att göra det, efter julen -09 men först skall jag ta det lungt, njuta av sommaren och hoppas jag hittar tillbaka till en ordentliga MATvanor. Har på känn att det bl.a. är just SOCKRET som gör mig deprimerad, även om jag använder just det till att medicinera mig med…

Ekorrjulet, ni vet! Ha de bra, vi hörs kram

Gronstedt
0

Välkommen tillbaka Kyss.

Ibland är livet för mycket och man har annat att tänka på än att kämpa mot beroenden. Då måste man få göra det utan att må dåligt för allt man gör eller inte gör. Tids nog är tiden inne för nya tag på sockerfronten. Allt gott!

Lone
0

Tack, det där behövde jag höra… Glad