Bye bye cigg! :)
Åh vad jag känner mig duktig! Håller på att trappa ner min rökning nu för att sedan sluta helt. :) Sista veckan har jag bara rökt ca 7 cigg. Rökte ca 10/dag förut. Så när mitt paket är slut så blir det inget mer! :) Allt går jätte bra än så länge, så detta ska jag klara! :) Finns så mycket roligare att lägga pengar på och så förstör man sig själv både invändigt och utvändigt av att röka.
Ville bara dela med mig av min goda nyhet hihi! :)
Ja precis vad jag har tänkt att göra, lägga undan pengarna som man annars skulle ha köpt cigaretter för och sedan köpa något man vill ha eller kanske åka på en resa :)
Bra idé. skulle jag också velat göra om jag hade varit rökare…
jag lägger mion växel i en skål istället
Jag röker fortfarande :( men jag slutade en lång period och la undan varje dag 40 kr. (kostade ciggen då) och det blev MYCKET pengar på ett år som jag sen gjorde en resa för.
Fast jag inte hade pengar tog jag ändå och la 40 kr även om jag tog från sparade pengar någonannanstans ifrån. För det är lustigt att pengar till cigg det har man alltid eller hur ;)
Kämpa på cillisw
#5 Ja det lär ju bli en hel del pengar som jag kan göra eller köpa något roligt för! :) Det är konstigt det där att det alltid finns pengar till cigg. ;)
Ja jag kämpar på men kan inte säga att det känns så kämpigt än, vilket jag är mycket förvånad över. Jag har ändå rökt i 10 år. Men jag har aldrig försökt att sluta förut för att jag inte velat och då går det ju inte heller. Men jag har alltid tänkt att jag ska sluta någon gång och vips så har jag slutat hihi! Är riktigt stolt över mig själv! :) Dessutom har jag gått ner 2 kg sen jag slutade och det tackar jag för haha! :P
#4 Tack så mycket hihi! ;)

Visst är det konstigt, det där att än om man knappt hade pengar till mat så fanns alltdi ciggen där. Fast så var det ju inte alltid i mitt liv.
Jag säger bara GRATTIS till din framgång, Cilliw!!! Jag har också slutat men rökte tyvärr fyra cigg som en kompis bjöd på. När han ville bjuda på en till sa jag nej tack! Det i sig är en framgång. Men när jag skulle ut och springa igår kändes 5 minuter som om mina lungor skulle kollapsa. Jag blev rädd! Och jag är överviktig också viket blev mer oroande.
Oj, som jag skriver på…
Jaja, jag tycker i alla fall att du är duktig! Och hoppas det blir tillräckligt till en trevlig resa någonstans!!!
#9 Tack tack! Det känns så skönt att ha slutat :)
Grattis till dig med, jätte duktig!
En inspiration för andra som vill sluta, tycker jag .
Personligen tror jag inte på "trappa ner" metoden utan sluta tvärt funkar bäst.
Med det inte sagty att det inte funkar för vissa att "rappa ner" innan man slutar helt.
#11 Tror också att det bästa är att sluta tvärt som du sa! :) Det var så att jag bara fick ett ryck bara sådär att helt sluta röka, hade då ett paket kvar som jag inte ville kasta haha! :P så jag bestämde mig då för att när det är slut köper jag inte några mer cigaretter så kan jag ju bara röka någon cigg sådär när jag är riktigt röksugen. Men konstigt nog kan jag inte komma på att jag tyckte det "smaka gott" en enda gång, var nog så att jag redan bestämt mig och inte hade behövt det där sista paketet iaf.
Nu är paketet slut och jag har inte rökt alls på ett par dagar, mår prima och känner inget sug alls! :) Lätt som en plätt!
Bra det, jag tror när man kommit till stadiet att man inser att det inte är gott heller så är man redo att sluta.
Jag feströker ibland, jag ångrar mig alltid efteråt för jag tycker egentligen inte det är gott heller och hatar lukten o smaken när jag är nykter. och smaken dagen efteråt man har i mun o hals e förjävlig.
Sjukt att man gör det men det e väll en social grej lite grann?

Känner likadant som dig #13, att när man väl tänker på det, helst nykter, så fattar man inte varför man ens feströkte.
Och ja, det är en social grej, för många iaf. Det är det som är det för djävliga…;)
Men bra jobbat av dig med, som kommit så pass långt att du har fåt in anti-rök tänket! ;)
Jag vet bara att de gånger jag slutat röka har jag tänkt, vad f…n gör folk när de inte röker? Hur pausar dom? vad belönar dom sig med?
Helt knäppt, som om man inte kan vara social utan att röka Hm!!!