Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 826 ggr
begin
0

Nu börjar det igen...

Ja då har min sambo kommit hem och ska stanna 2 veckor för att känna efter och försöka komma in i det vardagliga livet. jag jobbar hela dagarna.

Jag undrar hur han ska fylla sina dgr…förra gången var han bara hemma och det blir han så negativ av.

jag kan ej hjälpa att jag har en oro i kroppen på vilket humör han ska vara på då jag kommer hem. Ganska jobbigt.

Jag önskar ju att han ska finna ngt att sysselsätta sig med.

Men jag vägrar att ringa och kolla honom…nä f-n jag är ingen morsa..men den jobbiga biten är just oron.

Hur ska jag hantera detta….??

miuljo
0

ja du… det är verkligen ingen lätt fråga.. jag har ingen aning.. vet exakt hur det känns! den ständiga oron…

i mitt fall är det mer oro för om han kommer att vara full när jag kommer hem… om han har druckit vin eller öl (han blir på olika humör av olika drycker) lever han? har han möblerat om i huset… eller kanske börjat riva ner tapeter föratt han fått för sig att dom är fula.. (på fyllan)

ja, hur ska man slå bort sin oro? huir gör man föratt bara skita i det??.. det är jättesvårt..

Buddhina
0

Jag förstår att detta är jättesvårt men se om du kan fortsätta göra det du brukar o ta hand om dig. Det är  ditt enda ansvar. Du hjälper inte honom om du börjar ta hand om honom.  bra att du inte ringer o kollar!

glöm inte att andas djupt o försöka låta hand sköta sig o sitt.   kram buddhina

kerstinjo
0

Försök att inte fundera så mycket på vad han ska fylla sina dagar med utan ta en dag i taget och se vad den för med sig.

Du verkar var på rätt väg, så jag håller tummarna för dig/er!

Kerstin