Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1077 ggr
Buddhina
0

Livet är ett projekt!

Hej.

Tänker på att livet är ett projekt och inte lätt för någon.

I mitt gamla liv använde jag vin, godis o piller för att orka och nu har jag inga flyktvägar kvar.

Att göra fotarbetet varje dag och ta ansvar och ta ansvar och ta ansvar.. gud vad trött jag blir påå detta.

I mitt gamla liv följde jag varje impuls, nu tränar jag på att leva sunt o ha självdiciplin o jag blir så tröttttt på allt detta.. kan det  inte vara enklare???

Det har gått rättså bra denna veckan trots enormt motstånd till det mesta. Jag har fortsatt min sömnbehandling på vårdcentralen.Påbörjat coaching i grupp på tfn med Bitten och ökat min arbetsträningstid.

Jag är trött o vill äta, åt nötter ost oliver.Vill sova men det går inte det pajar nattsömnen.. så vad göra..jag kan bli så himla trött på alla måsten. Men när jag gör vad jag ska ja då funkar det mesta.. tack för att du lyssnar jag behövde klaga  kram buddhina

kerstinjo
0

Det finns inga måsten!

Så länge du ser dina hinder som "måsten" så kommer de att vara jättejobbiga.

Ta det lugnt och ta en sak i taget, ta bort ordet "måste" och tänk på vilken frihet du kommer att få när du inte längre är slav under beroendet.

Jag lovar dig att det kommer att vara värt varenda motgång du har nu.

Kram på dig själv!

Kerstin 

Buddhina
0

Kerstin  tack för dom uppmuntrande orden..

Det är just mitt tänk som gör det tungt. måsten o borden   så skamfyllt o skuld tungt…  blää

Det är så ännu för mig att jag gör detta för att jag ska bli frisk o funka som en s.k "vanlig" människa  men jag är inte säker på för vems skull jag gör allt detta.. jag kan inte ärligt säga att det är för min egen skull.. jag känner att det är pålagt utifrån.. att jag måste sköta o måste bli frisk.. Jag ser att det är en livsfarligfarlig tanke men ännu har jag inte hittat min inre motivation. Jag hoppas den kommer.

Behnadlingen jag genomgick har gjort massor men den var inte frivillig utan försäkringskassan krävde att jag skulle göra en behndling.

Friheten från drogens slaveri, det låter härligt..jag är ju både alkis o tanlettberoende o dessa är jag glad att slippa men upplever inte heller nån större frihet däremot maten, om jag slapp detta kämpande med maten… det vore grejer det!  om igen tack kram buddhina