Annons:
Etikettvi-som-överäter
Läst 1912 ggr
elisabeth83
2009-03-11 20:57

Ny

Hejsan!

Verkar som många trådar är väldigt gamla, finns det några här som är aktiva?

Jag håller på å kämpar mot min bulemi och skulle gärna vilja ha stöd och sötta andra. tillsammans e man ju starkare :)

Annons:
Gronstedt
2009-03-11 21:25
#1

Hej elisabeth83 och välkommen hit!

Klart vi är aktiva, men ju fler vi är desto mer kan vi göra. Välkommen att dela med dig med alla på sajten!

elisabeth83
2009-03-11 21:29
#2

Hej!

Vad roligt med ett svar :)

Får man fråga vad Gronstedt vill få ut av sina besök på sajten?

Gronstedt
2009-03-11 21:35
#3

Ojdå, jag räkna mig knappt som besökare, mer som en av inventarierna Flört, eftersom jag är här nästan varje dag! Jag har haft stora problem med värk och övervikt under lång tid och har med åren kommit fram till att värken orsakas av candida och att candida och övervikt orsakas av kosten. När jag så började försöka kostbehandla candidan så kunde jag aldrig hålla de dieter som föreskrevs. Det tog ännu längre tid innan jag fattade att jag helt enkelt är kolhydratberoende, och för övrigt en beroendepersonlighet i alla avseenden.

På Kolhydrater iFokus lärde jag mig mer om kost, och där "träffade" jag Kia, som gjorde mig äran att be mig vara Medarbetare här på Beroenden. Här har jag lärt mig massor om allt möjligt, men framför allt har jag lärt mig att jag inte är ett konstigt UFO med mina problem, och jag har lärt mig att se och uppskatta den enorma kärlek som finns här bland dem som vågar vara öppenhjärtiga både i att ge och att ta. Jag har växt enormt under de senaste åren till följd av allt jag fått här.

Hoppas du också ska trivas!

elisabeth83
2009-03-11 21:39
#4

Jag hittade oxå hit genom kif och från en OA-medlem som tipsade om detta forum. Skönt att veta att det finns folk som hänger här, och håller koll på oss andra ;)

Gronstedt
2009-03-11 21:40
#5

Glad

Fast nu ska jag gå och hänga hos "mina" jourkatter en stund. Natti!

Kia
2009-03-11 23:11
#6

Hej Elisabeth! Välkommen hit. Känn dig fri att skriva hur mycket du vill och om det som känns angeläget för dig.

Du har helt rätt i ditt tänkande att tillsammans är man starkare. Jag har i så många år haft så svårt att be om hjälp och tyckt att ensam är starkast och att jag fixar det här utan problem. Men idag ser jag ju att såååå fel jag haft. När jag har det som jobbigast vet jag att det är då jag ska be om hjälpen och ta emot den för den finns där om jag vill ha den. Jag är ju själv sockerberoende eller det är en symptom på min beroende sjukdom, men nog så jobbig symptom. Jag har velat se ut på ett visst sätt osv osv inte alls varit nöjd med mig själv. Jag har en bit kvar om man säger så att helt kunna acceptera den jag är men en dag hoppas jag att få komma dit. Det får ta den tid det tar helt enkelt för det har tagit mig alla dessa år att komma hit jag är idag.

Igen välkommen hit!

Annons:
elisabeth83
2009-03-12 08:23
#7

Hej Kia!

Tack för ditt välkomnande! Har även sett till dig på kif.

Äter alltså lchf vilket hjälpt mig mycket men det känns som att kosten inte biter på den psykiska biten. Hur har du gjort för att ta dig an den biten? Har ju insett att jag är sjuk och så, så en bit har jag kommit, är mer i behov av "praktiska" tips.

kerstinjo
2009-03-12 15:33
#8

Instämmer, välkommen hit!

Jag tycker allt att det har blivit fart på sidan.Glad

 Kerstin 

 

Buddhina
2009-03-13 15:51
#9

Välkommen hit. Här är människor som har erfarenhet av beroende av det mesta.   kram buddhina

miuljo
2009-03-13 18:37
#10

#3 haha inventarierna… XD

jag håller med--- har inte varit medlem så länge men redan fått mycket av det. bara känslan att det finnt fler därute… att man är inte det där UFOt :)

väkommen säger jag med!

kerstinjo
2009-03-13 18:40
#11

# 10 I så fall är vi UFO:n allihop.FlörtEtt tillfrisknande UFO!

 Kerstin 

 

Skrivfeber
2009-03-15 22:36
#12

Välkommen Elisabeth. ett som är så skönt är att man kan skriva när man känner att man har tiden eller orken.

Själv sitter jag och skriver på min sk livshistoria. Bakomliggande till mina ätstörningar och har just kommit till insikt med att jag har varit sockerberoende och överätare enda sedan jag var barn. Typ så långt tillbaka jag kan minnas. Det tar psykiskt men är bra att berabeta med jämna mellanrum.

Även om alla inte skriver hela tiden, känns det endå som man är här då och nu. Man läser och begrundar, ibland finner man inte ord för att svara, då tar det ett tag innan man svarar. Allt går i perioder.

Men här finns stödet, i både ny och "gamal" information. Alla behövs för att skapa en helhet, och du finner mycket likheter till överätning och bulimi i tex drogberoende (eller jag har i alla fall).

Vi inns här även om vi inte alltid syns ;-)

Välkommen hit.

elisabeth83
2009-03-16 13:51
#13

Skrivfeber: tack för ditt inlägg! Då vet jag att när det behövs så kan man ropa på hjälp :)

Annons:
[Beavis]
2009-03-17 13:32
#14

Hej, och välkommen. Anledningen till att du hittar gamla trådar tror jag beror mycket att vi plockar upp dem för attskriva i ett ämne istället för att hela tiden skapa nya trådar.

Så även om ursprungsinlägget är gammalt så är inte tråden det…?

Völkommen iaf som du säkert sett finns det en massa olika beroenden på sidan så att prata bullimi tror jag du kan göra och få stöd med. Som du också kommer märka är att de flesta beroenden och tvångsbeteenden är väldigt lika i grunden oavsett vd man missbrukar eller beteenden.

Upp till toppen
Annons: