Annons:
Etikettvi-som-överäter
Läst 5193 ggr
Catrin83
3/25/09, 12:37 PM

Boktips till matmissbrukare

Hej,

vill gärna ha tips om böcker som hjälpt er i er kamp mot överätning, matmissbruk.

Annons:
Kia
3/25/09, 11:50 PM
#1

Hej Catrin.

Sockerbomben av Bitten Jonsson var min avstamp till att förstå att jag var sjuk.

Katarina tror jag hon heter som skrivit matmissbruk… (hjälp ngn vad författaren heter)

Mat träning och ångest av Frida är en bra bok

eighteenlives
3/31/09, 3:44 PM
#2

Läs något av Gisela van der Ster! Hon har en väldigt sund syn på mat och har jobbat med ätstörda i många år…

Catrin83
4/1/09, 12:13 PM
#3

Tack!

Har börjat lästa Giselas bok "Mattillåtet", känns som att det är lätt att ta till sig det hon skriver.
Har börjat med steg 1 i boken "att tugga maten", låter fjantigt när man läser det men är nog i själva verket rätt vettigt.

Kämpa på

Margareta
4/5/09, 5:55 AM
#4

http://www.bokrecension.se/9151402815

Är det Anne Katerhines bok Matmissbruk du menar Kia?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skrivfeber
4/8/09, 6:02 PM
#5

Både sockerbomben och matmissbruk boken är slut hos återförsäljare oh förlag.

Är det någon som vet hur man kan få tag i dem, jag vill ha båda, och hr letat jätte länge, men akn inte hitta dem någonstans, vet ni nått ställe som säljer som jkag kan ha missat snälla ni skicka mig ett medelande..

eighteenlives
4/8/09, 11:00 PM
#6

Prova på www.antikvariat.net… Jättebra sida där man kan söka böcker på antikvariat i hela norden… =)

Annons:
Kia
4/10/09, 12:10 AM
#7

#4 ja, det var den jag menade. Skrattande.

Ja, antikvariatet har jag hittat många böcker hos. Ska faktiskt fråga Bitten om hon tänker göra en ny upplaga av hennes bok. Den behövs kan jag känna.

Skrivfeber
4/14/09, 9:46 PM
#8

var i kontakt med förlaget som gav ut sockerbomebn senast., men från deras sida blir det inget nytryck då rättigheterna gått tillbaka till författarna.

SÅ det är väl bara att hoppas på att de kan fundera på saken i alla fall. Har maialt Bitten och frågat men inte fått något svar ännu.

Om ni hör något om ett nytryck får ni hemst gärna meddela det här, då jag skulle vilja ha den. (antikvariatet var den slut hos)

jennyka
4/16/09, 12:39 PM
#9

Jag vill tipsa om en jätte fin bok som heter Bulimibibeln av Sofia Jensfelt

Froddel
4/16/09, 10:24 PM
#10

bokborsen.se är också värt att kolla upp, där har jag hittat många böcker!

Upp till toppen
Annons: