Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 2479 ggr
kerstinjo
4/17/09, 1:25 AM

En kung.

Jag är den störste brottslingen i historien.

Jag har dödat flera människor, än som fallit i alla krig i hela världen.

Jag har gjort människor till vrak.

Jag har förvandlat förhoppningsfull ungdom till hopplösa samhällsparasiter.

Jag har förstört de svaga och krossat de starka.

Jag har fört oräkneliga miljoner människor in på dåliga vägar.

Jag har gjort visa män till dårar.

Jag har lagt ut snaror för den oskyldige.

Den förtvivlade, fattiga hustrun känner mig.

De hungriga barnen känner mig.

De föräldrar vars hår grånat i sorg över barnen känner mig.

Jag har ruinerat miljoner och ska försöka ruinera många miljoner till.

Jag är den störste brottslingen i historien.

En kung.

Mitt namn är Kung Alkohol!

Bilden är från bokomslaget till  Eddy Nehls bok "Kung Alkohol".

 Kerstin 

 

Annons:
voranna
4/17/09, 2:04 PM
#1

Ja,och inte går det att avsätta konungen heller.Vårt samhälles dubbelmoral där vart och varannat matprogram tar upp vin till maten samtidigt som det talas om hur mycket missbruket kostar samhället.Det är verkligen en paradox.Bra text med bra budskap och ,tyvärr,sann.

kerstinjo
4/17/09, 5:41 PM
#2

Jag såg en engelsk dokumentär för att tag sedan där de listade konsekvenserna av användandet av olika saker.

Alkohol kom högst upp på listan, med flest konsekvenser, både för den enskilde, anhöriga och samhället.

Helt klart framgick det om alkoholen hade uppfunnits i dagsläget så skulle den genast narkotikaklassas.

 Kerstin 

 

[Beavis]
4/19/09, 1:23 AM
#3

Ozzy Osbourne gjorde en gång en bra låt som hetter "Demon alcohol" Lite värdelöst vetande men den är bra om man gillar rock och berör ju ämnet. Sen är ju han en av världens mest kända missbrukare av allt möjligt.

Kia
4/21/09, 1:33 AM
#4

Det är en bov i så mycket. Vet Ni vad,  förr sa jag alltid (nu pratar en ovetandes 20 åring)… att den dagen jag fick barn så såg jag dom hellre fulla som fan liggandes i en buske än hög som ett höghus på någon drog… Gissa om jag känner annorlunda idag *S* (38 år gammal då)

Inget av det föredrar jag idag. Man kan bara hoppas att man får barnen att förstå förstörelsen både och kan ha. Men då alkohol får man lov att köpa så på något sätt blir det okej och accepterat. Vilket är helt vansinigt.. "Mamma köper du en flaska vin till mig? Okej… Vad mamma inte visste var att jag ordnade 2 till någon annanstans för en var långt ifrån ngt som skulle räcka"

Upp till toppen
Annons: