Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettalkoholberoende
Läst 2983 ggr
VeNyRa
0

pappa drack på antabus inatt..

Han var kallröd i ansikte igår så jag anade men jag ville inte anklaga honom för nått om han inte hade druckit. men men hittade honom sovandes på toaletten imorse, antagligen är han dålig i magen..

Kan de vara farligt för honom?

kerstinjo
0

Nej, det tror jag inte. Obehag av Antabus uppstår direkt då man börjar att dricka.

Så visst kan man dricka på Antabus, men det kan vara en farlig och obehaglig procedur. Det frestar på hjärta och övriga kroppen kolossalt.

Det finns också en grupp personer som inte reagerar på Antabus. De kan dricka alkohol, utan eller ringa reaktion fast de tagit Antabus. Varav det röda ansiktet kanske endast är den reaktion som uppstår.

Kerstin 

Froddel
1

Kräkningar, feber, rött ansikte, magknip etc är vanliga reaktioner.

VeNyRa - hur mår Du själv i allt detta? Jag är också barn till en alkoholistRynkar på näsan

/C.

kerstinjo
0

#2 Jättevälkommen hit. Hoppas att du stannar kvar för dina erfarenheter behövs här.

Kerstin 

Froddel
0

Åh, tack Glad det var roligt att höra..

Kolla gärna in på min blogg, där finns en hel del lästips bl a. (är bara aktiv där i perioder tyvärr, men det beror mer på motivationsbrist i skrivandet)

http://harmoni.wordpress.com

[Beavis]
0

Ja hej och välkommen Froddel, som Kerstin säger är dina erfarenheter intressanta och viktiga, och jag tror många här är glada att du delar med dig.

Froddel
0

#5 Tack tackSkämsGlad!

Är mest inne på bokstavsfolk o tjattrar men ska försöka få lite rutin i skrivandet här inne också!

[Beavis]
0

Vad gäller att dricka på antabus så har jag en bekant som fick antabus under perioder när han gick på terapi mot sitt drickande (hjälpte inte mycket)

Han gick direkt ifrån terapisamtalet hem och hällde i sig aktivt kol. Sen kunde han dricka på som vanligt igen. Jag tror jag berättat detta i en annan tråd tidigare?

Men iaf Hoppas din pappa kommer till insikt och inser att han inte kan fortsätta så där.