Fuska med Antabus?
Mina sambo ska äntligen göra ett försök att sluta dricka… han har i ca en månad kommit på TUSEN undanflykter till varför han måste vänta till dagen efter med att ringa vårdcentralen, men nu ringde jag och bokade en tid åt honom o dom skrev ut antabus till honom.
han har ätit det förr ett par omgångar och under tiden har gör det så är han nykter o han mår bra (som det verkara på honom iallafall)
föratt han verkligen ska sköta detta den här gången så har jag lovat att ge honom tabletten varje gång det är dags o inte ge mig förrän han har tagit den. (detta är hans önskan, jag har gett upp för länge sen med att fösöka påverka honom åt nåt håll. väljer han att sluta dricka så stöttar jag, väljer han att fortsätta så fär han inget stöd idet)
nu till min fråga
nånstans här på forumet har jag läst om att man kan komma på knep om hur man kan dricka trots antabus… hurdå? jag tror inte att han kan dom knepen … ännu … men han är absolut den typen av manipulativa person som om det finns knep så kommer han på dom… :/
ett tag försökte han med att ta en alvedon istället för antabus… (men jag är inte korkad så jag genomskådade det snart)
så, om JAG ser till att han sväljer tabletten och även väntar en stund efteråt (föratt se så han inte spyr upp den) … kan han då dricka alkohol ändå? isåfall hur? tänkte att det kan vara bra för mig att veta det innan han själv kommer på det.. då kan jag kanske förhindra det… eller nåt.. jag vet inte..

Tyvärr har jag inget bra svar att ge dig, men ring sjukvårdsrådgivningen eller vänd dig till Apoteket eller en läkare.
Mvh/Bunn

Hittade detta på nätet:
Om man dricker alkohol när man har tagit Antabus drabbas man av svåra obehag som kraftig ansiktsrodnad, dunkande huvudvärk, hjärtklappning och en känsla av andnöd. Man mår också illa och kräks. Även mycket små mängder alkohol kan ge sådana symtom vilka kan komma inom fem till tio minuter. Därför måste man undvika alla typer av produkter som innehåller alkohol medan man använder medicinen.
Mvh Susanna
Be a rainbow in someones cloud
Visst kan man dricka på Antabus,man mår inte så bra bara om man gör det. Min tanke är att om man gör det så har man nog gått väldigt långt i sitt beroende.
Jag gav min sambo sin Antabus också ett tag och tyvärr försökte han låtsas att han tog den. Slutade med att jag gjorde i ordning den,såg till att den smälte i glaset och såg till att den försvann i strupen på honom.
Tyvärr är det en svår kamp att vinna mot Herr Alkohol..
Vill de inte själva så kommer man som anhörig att förlora tror jag..
Jag känner ibland att man borde ta sig i kragen och sparka ut honom men det är inte så lätt alla gånger….
ok.. jag förstår..
men så länge som jag ser med egna ögon att han sväljer tabletten tre ggr i veckan så kommer han att bli sjuk av alkohol?… det e typ det jag behöver veta.. eller om det är nånting mer soom jag ska hålla utkik efter…
#3 om du vet nåt som du inte vill tala om för eventuella "fuskare" här inne så kanske du kan PMa mig?
oj.. det lät dumt.. men asså.. ja.. 
Om han tar sin tablett så blir han sjuk i ovanstående symtom som #2 beskriver. Det är det man talar om när man säger dricka igenom/lura Antabusen. En del som är garvade dricker fastän de blir mycket sjuka. Inte nyttigt att göra så,kan bli mycket farligt.
Man kan bara fuska genom att inte ta tabletten menar jag….
Usch jag lider med dig…det här är så svårt….
ja jo.. han har ju ätit dom förr… o försökt lura mig.. o ja.. även om jag såg till att han tog dom så var det ett jäkla gnäll o bråk varje gång.. man blir ju lixom lätt tjatig! men vad ska man göra då? han hlr ju inte när man säger det en gång.. eller han bryr sig inte snarare..
EN gång tog han en öl trots att han åt antabus.. o gisses va sjuk han blev.. så det ska nog mycket till om han ska göra om det…
hmm.. ja inte kommer det att bli lätt inte.. får väl se hur länge jag orkar. som sagt.. han måste ju vilja själv oxå… vilket han säger att han vill.. men jag undrar om han VERKLIGEN vill.
kanske bara är så att det är att sluta såra mig som han vill göra… inte sluta dricka..
hmm.. jaja… får väl se hur det går. än så länge har han inte hämtat ut tabletterna ens.. så det börjar ju bra… :/

Håller tummarna för dig!!
Det finns säkert mer än ett sätt att lura antabusen ett är ju som det står ovanför att dricka ändå och vänja kroppen av med illamåendet. Jag hade en kompis för många år sen som drack trots att han åt antabus. Hur han inte mådde illa vet jag inte men en vanesak tror jag?
Sen finns andra knep jag skrev om ett i en annan tråd…. ha koll på din alkoholist när han går på Antabus är väll det bästa om alkoholisten har eget ansavar.
(admin kan få censurera det inlägget om metoden inte bör bli känd?)