Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1474 ggr
snurro89
2/16/09, 1:05 AM

Låstaspappan

Min mamma och pappa skilldes när jag var två år och hon träffade då en ny man (Min låstaspappa gunnar)

 Han var väldigt snäll och så. Men han var Typ alkohlist det har väll satt sina spår han drack väldigt ofta. Oftast hela helgerna och en del av veckodagarna var dem fulla eller stack ut och kom inte hem förens sent på natten.

 Vi fick sköta om min lillebror som då var fem år eller något dem sa alltid att dem skulle ut på en promenad när dem gick och söp, ibland satt dem hemma och drack och bara drack tills dem blev fulla mamma drack för låstaspappan gjorde det.

Han stack ofta och dem bråka mamma grät och han kunde komma tillbaks någon dag efter på julafton så, hade låstaspappan druckit så jag fick inte fira jul på en herrgård som jag längtat efter hur länge som helst jag grät hela dagen vi firade jul hos min morbror likadant hände när vi skulle resa och, gunnar druckit dem va nära o boka in resan men gunnar kom ändå mamma sa att vi var tvungna att krama han o säga tack

Han drack ändå alltid igen på planet och var full när vi landa på semsestrarna drack han alltid igen var alltid full och sa att han älskade hitler hota med att mörda oss innan han stack ut igen vi var livrädda men mamma sa att hon skulle lugna ner han hon visste ju att han inte hade hjärta att göra det jag o min bror skaka ändå av rädlsla att han skulle komma tillbaks

En dag när jag åkt hem till min riktiga pappa och sedan efter en helg kände jag doften av alkohol dem hade slagit sönder alla datorer i hemmet, och mer under ett bråk.. Jag fattade ingenting Det var konstigt så åkte hem till pappa igen efter det så sa jag åtmamma nu får ni fan sluta dricka

OCh efter ett tag så gick min låstaspappa på, behandling och till slut skötte han sig i Sommras hade han druckit igen det blev ett storbråk gunnar kasta vigsel ringen genom fönstret mamma stack ut förtvivlat och leta efter den som tur va hitta hon den han och mamma bröt kontakten med varandra under flera månaders tid nu i januari har dem börjat träffats igen

Det är över nu under flera år ända sen jag var fem tills jag fyllde fjorton det var en tuff tid men nu är det över min låstaspappa var stark och kom över berondet troligtvis har han inte ett återfall hans far var oxå alkohlist

Annons:
Kia
2/22/09, 11:09 PM
#1

Hej Snurro89.

Tack för du delar med dig av din historia. Starkt!

Kram Kia

snurro89
2/23/09, 6:04 AM
#2

tack^^xD

[Beavis]
5/10/09, 3:53 PM
#3

Det är en kamp att bli fri från beroenden, otroligt hårt med många bakslag på vägen.

Jag hoppas att Gunnar och din mamma kan klara att vara nyktra nu.

Annars skulle jag nog råda dig att be att få bo på heltid hos din far om han är nykter? Det tror jag skulle vara det bästa för dig och din fortsatta uppväxt. Att bo med två alkoholister är väldigt svårt för ett barn.

Upp till toppen
Annons: