OT - Öppet hus 17/5
Passar på att göra reklam för ridskolan där jag rider, K-ridcenter (www.k-ridcenter.se), i Älvängen norr om Göteborg, där det är ÖPPET HUS söndagen 17/5. Alla är välkomna på loppis, prova-på-ridning, fika med mera och för att träffa de underbara hästarna. Och naturligtvis även MIG
. Se bifogad affisch.

Lite långt bort igen. Annars gillar jag hästar.
pEr
Låter trevligt :) Själv är jag som några av er vet rädd för hästar. Eller inte rädd men väldig respekt.
Har jag berättat när jag praktiserade på en ridskola när jag gick i åttan? Alla ville ha den praktikplatsen. Två veckor i ett stall istället för att gå i skolan och få umgås med hästar. Jag vill inte alls ha den praktikplatsen men jag hade så dålig självkänsla att jag bara gjorde vad alla andra gjorde och tja ni kan ju gissa vem som fick platsen. Precis "JAG".. Rädd för hästar och ska tillbringa två veckor där…
Nästa praktik såg jag till att hamna i ett bageri.. Allt för att gynna mitt egna beroende (socker).. Kan bara skratta åt det nu.. *ler*.
Förlåt var inte meningen att kapa tråden
Kram
Putt för Öppet hus på söndag!
Göteborg har jag ju i krokarna, men hästar är inte min starka sida. Men jag kikade lite på sidan och det låter skoj med en ridskola för vuxna.
Annars gjorde jag nästan som du Kia. Jag red för att några skolkamrater gjorde det. Fråga mig inte varför, för jag begriper inte vad jag hade i stallet att göra. Men jag lyckades hitta en slaktfärdig häst som jag red på några gånger innan jag lämnade denna idé bakom mig.
Åh, finns du i denna landsände, kerstinjo? Det hade jag inte fattat
.
Jag red som liten gosse i förskoleåldern själv. Numera föredrar jag att möta hästarna på marken, Trevliga djur mestadels men jag föredrar att inte rida dem. Jag bor på andra sidan landet så GBG är uteslutet iaf…