Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 3946 ggr
Kia
0

Tacksam för idag

Startar en tråd , vad är Ni tacksamma för idag?

Innan ni stänger datorn för kvällen tänk på om ni är tacksamma för något och skriv ner det. :)….. För visst är man tacksam för något varje dag som man gjort. Visst kan man klappa sig på axeln varje dag och säga det gjorde jag bra. Det behöver inte vara en stor sak bara man kan känna att man faktiskt är tacksam för något eller någon :)

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag lyckats hålla mig abstinent och att jag kunde hjälpa en tjej på jobb att välja rätt väg :)

Mervi
0

Jag är tacksam för att jag klarat en dag utan avvikelser och att jag tagit mig ut på två cykelturer. Känns verkligen jättebra.

korseett
0

Jag är tacksam för att jag fått somna om direkt efter att jag varit uppe på toaletten tre gånger inatt

bjornen66
0

I går var det en rikigt bra dag, så jag har mycket att vara tacksam över, fick träffa en rikgit bra läkare, som har börjat få insikt om vår kost. o stäte mig i den, fick ett nytt insulin "levemir" som gör att man inte går upp i vickt utan även ned den lagarar inte kroppsfett som de flesta andra. var på FAA, träffade andra som jag, fokus chaterna, det har varit en riktigt bra dag i går, har verkligen mycket att vara tacksam över. det har tagit mig 22 år ut o in i olika 12 stegprogam för att förstå vad abstinens är. o jag är tacksam för under de åren har det varit mcyket snurr. men tack vare att jag lägger ned kolhydratarna så känns det att jag känner mig klarare o renare i min kropp o sinne. nu vet jag lösnigen om jag är sugen eller hungrig så vet jag att jag har ätit för lite av fettet oftast, för då komer suget som på posten. även där jag är tacksam för att jag har fått en lösnig ut ur ett beroende som höll på ta mitt liv. är tacksam för alla människor som har gått före mig.

Citronmeliss
0

Jag är tacksam över att "tappat" 5 kilo senaste månaden, sammanlagt nu ca 15 kg sen jag la om kosten i februariHemlis

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[linda-pinda]
0

Jag är tacksam för att vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll med våra barn och en grannfamilj igår. Vi satt ute och umgicks, åt mat och skrattade åt barnens upptåg. En härligt trevlig kväll som jag är tacksam för!
/Linda

Mona-Stina
0

I dag är jag otroligt tacksam över ett telefonsamtal från veterinären.

Min älskade gullhöna har ont i bakkärran och har pipit till när hon försökt hoppa upp i sängen t.ex.

I tisdags var vi till veterinären och röntgade, tog prover och undersöktes noga. Antiinflammatoriskt medicin sattes in.

Hon ringde i dag, inga fel på kotor eller diskar, inga fästingburna sjukdomar eller fel på sköldkörteln som denna ras ofta är utsatt för.

Alicehunden svarar bra på medicinen och visar inte längre någon symptom på muskelinflammation.

Det är jag tacksam för.

Citronmeliss
0

Jag är oerhört tacksam över min man som stöttar mig trots min egen ovilja att be om hjälp!Kyss

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

zeretki
0

Jag är tacksam för att jag är ännu ett steg ifrån min depression/sjukskrivning. Glad Det är bara lite över ett år sen jag beslöt mig för att sluta vara sjuk, för det var jobbigt. Sen flyttade jag och började studera på högskola. Glad

[linda-pinda]
0

Idag är jag tacksam för att jag på jobbet fick privilegiet att tala med en kvinna som var innerligt glad över en sak och som med sin sprudlande entusiasm smittade mig rakt igenom telefonlinjen. Det är härligt att få sådan ren glädje injicerad i själen.

Jag är även tacksam för mina älskade barn som talar om med ord och med kramar och pussar att de älskar mig. Men det är jag ju alltid tacksam för, så det kanske inte räknas ;-)

/Linda

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag har en veckas semester nästa vecka. Då jag ska vara hemma med mina underbara barn och leka och mysa.

Sen är jag tacksam för en sak till och det är för att Ni alla finns här:) Kram

Monalisa
0

Idag är jag tacksam för alla människor som hjälpt mig under alla dessa nyktra år och alla de nya människor som hjälper mig att lära mig mer om mig själv och hur jag kan gå till väga.

/Mona

Anterrabae
0

Jag är tacksam för att jag har en så snäll man..

för att jag är abstinent och har klarat 5 dagar på mycket strikt LCHF, det känns bra.

Jag är tacksam för att jag inte har så ont längre…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Margareta
0

Och jag är tacksam över att läsa om er alla och era framsteg!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

korseett
0

Jag är tacksam för att i natt bara har vaknat en gång och då var jag så kissnödig att jag fick väldigt bråttom till toan- snubblandes i mörkret för att inte väcka maken. det var bara det att han redan var uppe på toa han med.

jag är tacksam för att min man bygger den lilla stuga som jag ska ha behandlingar och butik i.

Mervi
0

Jag är tacksam för en härlig dag.

Anterrabae
0

jag är tacksam för att jag mår bättre och bättre och faktist går ner i vikt!

//Ida

Lullan1
0

Jag är tacksam för att jag har orkat städa och plocka igenom hela lägenheten i helgen. I morgon em kommer en fastighetsmäklare till oss och ska lägga ut den till försäljning så jag är glad att jag har gjort mitt bästa.

Mervi
0

Idag är jag tacksam för att inte bröt armar och ben när jag cyklade i diket. Slog bara vänstra handen så långfingret ömmar och är lite stumt och svullet. Det kunde gått verkligen galet.

Kia
0

Idag är jag tacksam för jag har så snälla barn som lekt så fint hela dagen då mamma och pappa varit väldigt trötta efter en viss kräftskiva igår *S*….

supermoccine
0

Bra tråd! Fick ett häfte av mamma att skriva tacksamhetsdagbok i, men det rann ut i sanden efter ett tag..

Idag är jag tacksam för att Daglivs klippet vid Fridhemsplan tagit in ekologiskt och sockerfritt jordnötsmör. 

Är också tacksam för att jag har Paprika här och inte behöver känna mig ensam och rädd i lägenheten när sambon är borta.

Är tacksam för att de erfarna organisatörena inte är besvikna på mig för att vår klubb, som jag och två andra nybörjare tog hand om i fredags, blev väldigt strulig.

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag hittade denna underbara sajt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag gick på ett sådant där burkparty (tuperwear eller hur det stavas) och inte gick loss på att handla varor för flera hundratals kronor utan höll mig till två saker, och sa sen att det var bra…

supermoccine
0

Idag är jag tacksam för att det finns underbara resturanger som Organic green där jag var på lunchen.

Kia
0

Idag är jag tacksam för att min mans bror äntligen får hjälp. För min egen del är jag tacksam för att jag fått chansen att vara Sajtvärd här det ger mig redan stor glädje

AnneN
0

Idag är jag tacksam för det fina vädret vi har =)

_**/Mvh Anne

Karin20
0

Idag är jag tacksam för att jag hittade en massa god mat till bra pris på Coop Forum t ex salami pata negra och att jag får ha det alldeles för mig själv.

//Karin

korseett
0

idag är jag tacksam för att jag storstädat sovrummet och hallen och orkade med det

sockergris
0

Jag är tacksam för att jag hittat denna sajt idag,

och att jag lyckades stoppa mitt återfall idag,

att jag äter LCHF.Glad

Tom
0

Jag är glad för att jag lever det liv jag lever! Att jag har en underbar familj och ett fritt liv.

Tom

"Tacksam" vet jag däremot inte om jag är. Vem ska jag vara tacksam mot? Mig själv? Ja kanske, det är ju ändå trots allt jag som skapat mitt liv  :-)

[linda-pinda]
0

Idag är jag tacksam för att jag utan saknad eller sug tackade nej till godis på jobbet och för att jag med samma känslor tackade nej till kaka på jobbet igår. Och för att jag är inne på dag två av min "far åt pipsvängen med er kakor"-fas av min avgiftning och omprogrammering och det känns jättebra!
/Linda

Mervi
0

Tacksam för att ha ork att både med cykeltur och gräsklippning efter en lång arbetsdag. Känns riktigt bra.

supermoccine
0

Tacksam för att min älskling har kommit hem idag!

LottaU
0

Jag är tacksam för jag mår en aning bättre idag :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

magma
0

Tacksam för att barnens dagisstart efter sommaruppehållet verkar ha gått smärtfritt- de var glada både när jag lämnade och hämtade dem idag:)

[linda-pinda]
0

Jag är djupt tacksam för att ni finns och för att jag har hittat er.

Helenaf76
0

Idag är jag tacksam för att jag hittat hit till beroenden iFokus och att jag fått reda på att det finns LCHF :-)

Lullan1
0

Jag är tacksam för att det har gått så bra med inskolningen av sonen på Fritids. Glad

korseett
0

Jag är tacksam att jag och maken räknas in som nära vänner till min arbetskamrat med blivande fru som nästa vecka gifter sig och som vi blivit bjudna till bröllopet. Det värmde att tillhöra de närmaste.

[linda-pinda]
0

Idag är jag tacksam för att jag har världens bästa jobb och världens bästa arbetskamrater!

LottaU
0

Idag är jag tacksam för att jag fått mina foton :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Kia
0

jag är tacksam för att dagen är slut och jag har inte behövt min drog idag för att ta mig igenom den :)

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att min sambo har fixat allt som behövts göras då jag har gått med nackspärr hela dagen

_**/Mvh Anne

Sidentass
0

Jag är tacksam för att jag får ha hälsan, detta känner jag ofta sen jag blev kvitt min panikångest tack vare en läkare som gav mej rätt medicin. Jag är också tacksam över att få ha min familj som består av min 10-åriga son, min sambo samt våra åtta katter!

Kia
0

åhhh 8 katter *ler* wow.

termac
0

Jag är tacksam för att jag känner en högre grad av motivation till förändring efter att ha läst era inlägg.. Ni är alla en inspiration!

Tack!

soif
0

hej allihopa, jag börjar nästan gråta när jag läser allt i denna tråden. Så roligt att ni alla verkar se något ljust även fast ni verkar ha det jättejobbigt. kram på er alla.

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag tog med paraplyet då jag åkte till stan för givetvis började det regna

_**/Mvh Anne

Gronstedt
0

Äh, så jobbigt är det inte - inte hela tiden i alla fall. Det är jag tacksam för!

Helenaf76
0

Jag är tacksam att jag har en så go vän som alltid finns och ställer upp oavsett tid och plats. En sån vän skulle alla ha! Och jag är tacksam att jag har en sån underbar man som står ut med mig och alla mina fel och brister, för att inte tala om alla idéer :-)

sockergris
0

Idag är jag tacksam för att jag känner mig lugn o har sinnesro. och att ni alla finns här. Jag känner att jag behöver ert stöd.

Tack

Nadia
0

Jag ar tacksam for: den har sidan, att jag ska ivag pa behandling, att jag inte ar ensam, jag kan ga, jag har inte gatt upp lika mycket i vikt som sist, jag har hopp om att jag kommer sluta missbruka mat snart, min utbildning, och att jag far resa mycket.

[linda-pinda]
0

Idag är jag tacksam för att jag bjöd hit min mamma och vi hade en trevlig pratstund. Jag är också tacksam för att mina barn är så underbara. Och för att jag trots totalstress på jobbet lyckas hålla mig lugn och stark.

/Linda

Kia
0

Jag är tacksam för att jag idag insett att jag hjälpt en person genom att öppet i en tidningsartikel berätta om mig själv. Jag blev rörd då jag förstod att det kanske är en vändpunkt jag gett henne i hennes liv och det var också syftet att jag gjorde det. Att kan jag bara hjälpa en person så är jag nöjd och det har jag gjort och det känns jätteskönt…..

ps sen är jag helt abstinent idag med :)

Anterrabae
0

Jag är tacksam och glad över att jag pratat med en av mina närmaste vänner idag.. det var länge sen. Tacksam över att jag fått henne att lägga ner Cambridge.. (tror inte på pulver, övertygad om att de är skadliga, dessutom innehåller de 50% socker plus andra kolhydrater)

//Ida

LottaU
0

Jag är tacksam idag att jag mår lite bättre än i går :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Vette
0

Idag är jag tacksam för att det är fredag och för att jag för första gången på länge känner mig lugn inför helgen och inte matnojjar.

AnneN
0

Härligt att slippa matnojja =)

_**/Mvh Anne

mabili
0

Jag är tacksam att jag var på Bittens intensivvecka i maj och sedan dess har varit abstinent. Söndag 90 dagar. MYCKET STOLT! Mår hur bra som helst i kroppen men känslorna far uppoch ner men det är ju inte så konstigt, Det är mycket som är nytt i mitt liv nu efter matplan och möten och nya vänner. Jag är en ny människa!!! Det bästa jag gjort i mitt liv. Jag ser livet från ett annat håll nu.

Gronstedt
0

Vem eller vad är Bitten?

Kia
0

kolla på länkarna eller jag länkar till dig här :)

Bitten      Hon har skrivit Sockerbomben en bok som gjorde mig medveten….

mabili
0

Bitten Jonsson, pionjär när det gäller sockerberoende i Sverige

www.bittensaddiction.com

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag tagit ytterligare ett steg till tillfrisknad genom att vara abstinent

Snabster
0

Idag är jag tacksam för att jag inte blev tokfull, utan kunde hålla det till en viss gräns.. Imorgon kommer jag förhoppningsvis vara nykter

Anterrabae
0

Härligt Snabster! Idag är jag tacksam över att jag kom iväg och tränade=)

//Ida

LottaU
0

I dag är jag tacksam att min dotter kom med mat till mig :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag har en sambo som älskar mej trots att jag är som jag är

_**/Mvh Anne

Helenaf76
0

Idag är jag tacksam över ert stöd, det har gjort att jag klarat både fredag och lördag utan "otillåtet" :-) TACK!!!

Margareta
0

Härligt och GRATTIS!

Kia
0

#68 Verkligen starkt jobbat

Linn
0

Idag är jag tacksam över dom jag har nära mig. Jag följde med mna svärföräldrar till kyrkan i dag och mot slutet av gudstjänsten la min svärmor sin hand på min rygg och bad tyst för mig. Jag har ingen aning om vad hon bad och jag har inte berätta för henne att i dag är en fördjävlig dag. Eller hur jag mår i allmenhet heller. Men hon märkte att jag behövde det. Det gjorde mig väldgt rörd.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
0

Jag blir rörd av att läsa att Du berättar det för oss MazarinRebus!!!

Helenaf76
0

Jag också :-) Din svärmor har ett varmt hjärta

Linn
0

Min svärmor är underbar. Hon har lite tav en helande kraft hon fått utav Gud (hoppas ingen tar illa vid sig nu…) så jag hoppas att hon hjälper mig. Men jag är bra nyfiken på vad hon bad om. Jag har ingen aning. Men jag blev som sagt väldigt rörd.

Linn

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att Pepis matte var snäll och följde med på hundutställning =)

_**/Mvh Anne

Anterrabae
0

Jag är glad och tacksam över min man.. Han har det inte lätt med sig själv alla dagar.. Men jag vet att kan kämpar och vill.. DET är jag tacksam över.

//Ida

Helenaf76
0

Idag är jag tacksam över många saker :-) Min yngsta son har varit hos tandläkaren, han har haft ont i en framtand men det var inga hål!! Jippiii! Dessutom har han fått plats på dagiset här i samhället så jag slipper köra honom ca 1 mil till det andra dagiset. Nu tar det 10 minuter att gå :-) Och så är jag tacksam att min äldsta son börjat ettan och fått en helt underbar fröken! Och sist men inte minst är jag tacksam över att jag gått ner 2 kg den här veckan! *stolt* (När jag har gått ner till tvåsiffrigt ska jag få köpa mig en sån där rullkniv och linjal till lappteknik, men än så länge är det några kilon kvar).

Oj, vilken ordbajs det blev idag :-)

Denna kommentar har tagits bort.
Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag spelar Cello och att orkesterrepen har börjat igen efter sommaren. Musiken är en varm flykt i vardagen :)

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att vi verkar få bra lärare på komvux

_**/Mvh Anne

problembarn
0

Har lite svårt att vara tacksam eftersom jag tycker livet är mer än lovligt motigt. Men idag är jag tacksam över att jag fick tummen ur och ringde min kiropraktor som hade en tid åt mig på torsdag som passade med dotterns skoltid!

Linn
0

Jag är också inne i en motig period i livet men jag kan väl säga att jag är tacksam för att jag har min pojkvän kvar. Vi hade en VÄLDIGT djup nergång i vårat förhållande häromdagen och det var påväg att ta slut igen.. Men det håller fortfarande i alla fall..

Linn

zeretki
0

Idag har jag inte ätit godis alls! :)

Linn
0

Jag är ju så jävla redig så jag har TVÅ godispåsar i en byrålåda här, det är jag INTE stolt över.. och dom kommer följa med i väskan i morgon till skolan och förhoppningsvis räcker dom till på helgen/måndag när jag ska handla ny nyttig LCHF kost och sluta helt med sockret! Gaah, blir så trött på mig själv..

Linn

korseett
0

Jag är tacksam för att jag lyckas klara av den här dagen som har varit superjobbig. Tack alla som stöttat mig.

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag har en lärare som förstår om man kommer lite sent till lektionen då cykelkedjan hoppat

_**/Mvh Anne

Kia
0

Jag är tacksam för att jag kunde promenera igenom hela Malmöfestivalen (som bara består av matstånd) Utan att ens beröras av doften….

Niklas
0

Jag är tacksam för att jag har världens roligaste jobb och världens bästa familj.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

LottaU
0

Jag är tacksam idag för jag har världens bästa sambo och världens bästa barn.

Sen är jag tacksam för att jag får bli mormor för första gången till Viola som kommer snart!

Kyss

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

AnneN
0

Idag är jag glad och tacksam för att jag börjat få nya vänner på skolan

_**/Mvh Anne

Linn
0

i dag är jag tacksam över att jag har alla er som stöttar här på iFokus.

Linn

korseett
0

Jag är tacksam för att jag har haft en skapligt  bra dag

bjornen66
0

jag är tacksam för att det finns en väg ut ur mathelvete

Celia
0

Jag är tacksam för dagens telefonsamtal från alla som bryr sig och även för PM här på iFokus från nya vänner. Oerhört tacksam :)

Anterrabae
0

Jag är tacksam för att jag klarade planerade avsteg och tester i maten utan att trilla dit.

//Ida

Denna kommentar har tagits bort.
Linn
0

Jag är tacksam för allt stöd jag får ifrån alla på iFokus.

Linn

zeretki
0

Idag SKA jag klara mig helt utan socker. Nu ska här avgiftas!

[linda-pinda]
0

Jag är tacksam för att jag har världens roligaste jobb och de bästa arbetskamrater man kan tänka sig!
Jag är djupt tacksam för min älskade familj!
Jag är tacksam för att ajg nu inte har ätit smågodis (inte en enda nit!) på 7 veckor. Jag är tacksam för att jag inte har ätit köpekakor eller -bullar på två veckor.
Jag är tacksam för att mitt liv känns så härligt och för att jag vågar säga det utan att vara rädd att allt skall skita sig bara för att jag säger att det känns bra.

Jag är tacksam för att det finns människor som stöttar och bryr sig och hjälper utan tanke på att kräva något i gengäld.
Jag är tacksam för att det finns människor som helhjärtat delar med sig av erfarenheter och inspiration som lyfter livsandrana hos dem som lyssnar.

Jag är tacksam för att jag och de jag älskar mår bra.

/Linda

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag är abstinent helt och hållet….

Snabster
0

idag är jag tacksam för att jag inte slog sönder min byrå . Var hyskeligt nära när jag hade ångestFundersam eller ja.. jag kände för det iaf

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag har en underbar sambo, jag har lyckats gå ner lite i vikt och att jag lyckades med att bara ta lagom många kakor igår =)

_**/Mvh Anne

zeretki
0

Jag är tacksam för att jag fått min lön idag! Och lät bli att äta glass. :)

Heda
0

Jag är tacksam för att jag klarat en hel dag utan att äta något sött,även ätit sunt och inte ätit mig proppmätt som jag annars brukar göra, får hoppas att det håller i sig:)

Kia
0

Just nu är jag bara tacksam för att jag kommer in på sajten om så bara för en kort sekund ….(vet att de jobbar hårt för att fixa det)

mollward
0

Jag är tacksam för den här sajten och det är skönt att veta att man inte är ensam i sitt sockerberoende.

Kram

Kia
0

Idag är jag tacksam för mina vänner…….

http://blogg.passagen.se/kiaanna

marieborg
0

Idag är jag tacksam för att jag orkade gå till jobbet och klarade av att vara kvar utan att få någon panikattack. Hade yrsel pga medicinbyte men ignorerade det..

Är oxå glad att jag lyckades att bara handla det jag skulle ikväll (kryddmix till taco) och inte massa chips eller godis.

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag har några vänner inom FAA som bryr sig om mig och att jag kan känna ärlighet inför dom och att jag kan känna att jag kan få bry mig om dom.

fiffilina
0

Jag är tacksam över FAA också, det är så skönt att gå dit och samla kraft och träffa mina underbara vänner som hajjar direkt!!

Jag är också tacksam över att saker funkar nu i mitt liv!

Att jag kan vara stöd för mina vänner som varit ett sådant enormt stöd för  mig! Tack !!

mollward
0

Jag är tacksam för att jag fått tillbringa en vecka med Bitten Jonsson. Hon har skänkt mig massor med kunskap och verktyg så att jag kan börja leva mitt liv i tillfrisknad!

Äntligen!

Margareta
0

Härligt mollward

Linn
0

Jag är tacksam över att jag igår fick höra Marcus Olsson tala och det berörde mig som valigt (han är pasor/präst). Och att jag samtidigt fick träffa några jag träffade på öland.

Jag är tacksam över att mina nya möss verkar tirvias och vara friska. Och att jag faktiskt inte känner mig varken socker eller nikotin beroende längre. :)

Linn

Kia
0

Putar upp denna tråden lite:)

Idag är jag tacksam för mina barn som blev så glada när jag kom hem efter att varit borta denna helgen. Hur de myste med mig när jag läste saga för dom när de skulle sova……Massor av mys

[linda-pinda]
0

Jag är tacksam för den helg jag just upplevt! Det var så roligt! Och att bli hälsad med kramar och pussar av barnen nu på morgonen var underbart! De har verkligen saknat mig! Skönt att känns faktiskt; jag känner mig ganska tagen för given annars.

korseett
0

Jag är tacksam för att jag fått vidare remisser av läkaren och inte blivit klassad som dåre…

Idenor
0

Jag är tacksam för att jag hittat hit, och inte känner mig lika ensam i denna sjukdom.

TACK för att ni finns!

mollward
0

Idenor, jag håller med dig precis!

Tack alla sockersystrar och bröder i vårt avlånga land!

Kia
0

Idag är jag tacksam för att någon faktiskt gjorde mig medveten om mitt beroende.

Brynhilde
0

Jag är tacksam för att dagen som började uruselt har ändrat sej till det bättre. Från mörka tankar till positiva. Min motivation är stärkt.

Kia, bra tråd.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[linda-pinda]
0

Igår var jag på fest och drack alldeles för mycket. Det händer ungefär en gång per år och idag har inte varit en rolig dag kan jag säga. Så nu är jag tacksam för att det kommer att dröja ungefär ett år tills jag mår så här igen…

GitteL
0

Jag är tacksam för att jag förstår hur mina tankar påverkar mitt liv. Hur min goa son lyssnar när jag lyssnar på honom att det jag ger ut får jag alltid tillbaks.

Att jag tänker en tanke och några timmar senare händer det jag tänkte (positiva)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

AnneN
0

Jag är tacksam för att jag har en så förstående sambo

_**/Mvh Anne

Brynhilde
0

Jag är tacksam för en dag utan sockersug.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

mollward
0

Idag är jag tacksam för jag har hållit mig abstinent i 100 dagar sen vistelsen hos Bitten!

LotusBlomma
0

Jag är tacksam för & få vara nykter&drogfri bara för idag

Kia
0

Idag är jag tacksam för det är julaftonsmorgon och jag har förberett allt och sitter nu bara och väntar på att familjen ska vakna,, själv kunde jag inte sova mer,,,,,,,japp som ett barn är jag när det är julafton, det är ju spännande :)

men det är lika spännande att ge som att få .

Kia
0

Idag är jag tacksam för det är julaftonsmorgon och jag har förberett allt och sitter nu bara och väntar på att familjen ska vakna,, själv kunde jag inte sova mer,,,,,,,japp som ett barn är jag när det är julafton, det är ju spännande :)

men det är lika spännande att ge som att få .

Niklas
0

Många av er skriver att ni är tacksamma för att ni har klarat er utan det ena eller andra. Det låter som om ni har någon annan att tacka för det, som om ni lägger förtjänsten för era bedrifter på en högre makt.

Det är ni som har varit duktiga. Ta åt er! Om ni inte gör det nu, när ska ni då ha rätt att göra det?

Inse hur bra ni är och sträck på er.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

april4
0

Jag är oerhört tacksam för att jag fick en fast anställning för 2 år sen och att jag har den underbaraste familj i hela världen.

Margareta
0

niklas - tänk så rätt du har - men vi är nog många här med dålig självkänsla och då är det lätt att tro att man inte skall klara av att hålla sig "vit" oavsett vad som är problemet/drogen.

Den dagen jag förstod att detta är en sjukdom som jag inte själv kan rå för - växte min självkänsla mer än den gjort någonsin innan.

Det var först då jag kunde ta mig i kragen och söka efter/läsa mig till information som kunde ge hjälp. Innan trodde jag bara att det var mig det var fel på eftersom jag ända sedan barndomen av familj och andra fått höra att allt beror på min egen dåliga karaktär.

marieborg
0

Jag är så glad och tacksam att jag har klarat mig i två dagar utan lugnande (xanor)

Eva51
0

Jag är så tacksam för att det snart gått 7 veckor sen jag slutade röka.

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag lyfte luren och ringde värden som vi ska fira nyår hos och frågade henne vad hon tänkte servera för mat.

Mest för jag ville veta att jag kan äta det eller om jag måste fixa annat på något sätt. Nu lagar hon mat som jag kan äta så det blev skönt. Men man ska veta att jag i en vecka nu gått runt och tyckt det var jobbigt att ringa det samtalet. Vet egentligen inte varför, bara jobbigt. Men nu är jag tacksam att jag gjort det och att det gick så smidigt :)

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att min mamma och mina syskonbarn har hälsat på =) Och mamma var varken onykter eller bakis =)

_**/Mvh Anne

zeretki
0

#134  Åhh Kia, jag känner igen det där så väl. Man vill inte vara till besvär…

Men det är ju DU som får lida om du äter sånt du inte tål. Så visst var det superbra att du ringde! :)

[linda-pinda]
0

Idag är jag tacksam för att jag efter den senaste veckans totala tillåtande av allt jag inte borde äta och dricka, åter har tagit tag i mitt liv och min dröm! Utan saknad, utan sug. Bara beslutsamhet och glädje över det jag skall uppnå.

[linda-pinda]
0

Jag är också tacksam för att jag nu fann modet att skriva av mig en sak som har gnagt mig i många år. Kanske kan öppnandet av varbölden leda till läkning…

Kia
0

#138 Starkt tycker jag :)

Själv är jag tacksam för jag gjorde min 9 årings födelsedag till en lycklig dag och där jag bjöd hem släkten och serverade abstinent mat som de åt med glädje. Kändes bra…..

Kia
0

Tacksam idag för att jag gick på ett FAA möte som gjorde mig glad ända in i hjärtat och att jag fått äran att lära känna de människorna jag lärt känna där. En fantastisk grupp av människor .

Gronstedt
0

Tacksam för att jag hittat två mysiga ponnyer att jobba med i stället för min medryttarhäst, som jag sörjt och saknat enormt sedan jag blev osams med hans ägare.

afterglow
0

Jag är tacksam för att min hund och jag äntligen fått plumsa omkring i MASSOR av snö Räcka ut tungan

aaitsu
0

Tacksam för att jag igår när vi ett gäng skulle ut och äta tog mitt ansvar och säkerställde att min mat inte innehöll socker, vetemjöl el ngt annat raffinerat med högt kolhydratinnehåll. Och att det gick så bra och jag hade så trevligt :-)

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag bara fått krypa ner under täcket, göra ingenting och bara få lov att vara sjuk. Inget kul att vara sjuk men skönt att jag fått vila :)

mollward
0

Idag är jag tacksam för att jag kom iväg på FAA-möte och att vi var 5 stycken där. Det är oerhört värdefullt att både dela och få ta del av de andras delningar!

Sen är jag även tacksam för att jag har hållit mig abstinent i 127 dagar!

sockerloppan
0

Idag är jag tacksam för att mina vänner går ut med hunden så jag får vila, förkyld får jag vila o bli frisk igen.  s-loppan

Kia
0

Tacksam för jag är hemma hos min familj och att mina barn blev så glada åt att se mig och kom springande emot mig på dagis :)

joooossan
0

Jag är fruktansvärt tacksam för att alla i min familj och närhet är friska och mår bra (: Mår de bra, mår jag bra ! ;D

Josefinejumpforjoy.blogg.se

sockerloppan
0

idah är jag tacksam för attjag fick så fina nya sulor på ortolab och att min man körde mig dit på hala vägar och att det gick bra  loppan

Kia
0

tacksam för att jag gjorde några rätta val idag :)

solblomman
0

Tacksam för att mitt snart 7åriga barnbarn är hos mig idag han sover över och vi ska hela dagen i morgon för oss själva han har sportlov sov gott önskar Solblomman

korseett
0

Jag är tacksam för att jag har planerat bra inför den här dagen.

Kia
0

Idag är jag tacksam för min abstinens och att det verkligen fungerar för mig just nu. Väldigt tacksam!

Helenaf76
0

Puttar upp den här tråden lite :-)

Idag är jag tacksam över att ha varit abstinent i 2 veckor (inne på 15:e dagen) och att jag börjar må bättre. Jag är också tacksam för att det äntligen blev lite sommarväder :-)

Och jag är tacksam för att ni på Beroenden i fokus finns! Stor kram till er alla!

kickelina66
0

JAg är tacksam för att jag äntligen börjar få kontroll på mitt sockerberoende.

Helenaf76
0

Puttade upp den här tråden och så är jag dålig på att skriva i den själv. Generad

Jag är tacksam att mina barn har många kompisar. :-) Och så är jag tacksam över att det finns offentliga toaletter. Generad

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag är abstinent, för att jag ska få genomgå en dyslexiutredning och få hjälp med lästräning i skolan, jag är tacksam för att jag har en så förstående sambo och några riktigt goda vänner, är även tacksam för gemenskapen inom OA och för att jag har en underbar sponsor.

_**/Mvh Anne

Linn
0

Jag är tacksam för att det mesta verkar flyta på rätt bra för mig just nu. Jag är tillsammans med min pojkvän igen. Vi hade ett litet uppehåll på en vecka som var väldigt nyttigt för oss eftersom att vi båda insåg att vårat förhållande inte fungerade och om vi ville vara med varandra så krävdes förändring, vilket vi jobbar på.
Sedan lyckades jag få jobb under sommaren och på ett av ställena kommer jag fortsätta jobba emellanåt vilket kommer ge mig lite lön så jag har råd att flytta till en lägenhet tillsammans med daniel. Och mitt schema för SISTA året i skolan är rätt tomt så jag kommer kunna jobba lite under veckorna också.
Och så har jag köpt mc. Så nu har jag något att övningsköra på. Ska snart göra teorin och hoppas på att det funkar då. Så i slutet på nästa sommar kommer jag ha mc kort, och bilkort :D För bilkortet klarade jag ju i maj.
Sedan känner jag mig ganska så psykiskt stabil just nu. Men jag ska ändå börja med terapi ganska så snart, för det finns en del obearbetat inom mig.

Har dock kommit tillbaka till snusen och nu delar jag också snusen tillsammans med sockret. Var nästan utan socker ett tag, men nu finns beroendet för båda lika mycket, det är väl det enda riktigt negativa just nu. Och att min lillasyster inte mår så bra. Men det jobbar vi på.

Men summa sumarum, det går bra för mig just nu.

Linn

sockerloppan
0

Hej Vilken bra tråd!!

Idag är jag tacksam för ett fint samtal med en OA vän. Jag är tacksam för att min granne gick en prommis med min hund. Jag är tacksam för att det gick så bra på hundträningen idag att vi fick så bra coaching och för att min 4 benta tjej och jag samarbetade så bra. Jag är oxo tacksam över att ha fått öronakupunktur alldeles gratis av kommunens beroende enhet.

Tacksam för fina mail av vänner och  för att jag har en bil att köra och att solen gav oss en fin kväll på hundklubben. Att få prata med trevliga människor.att ha en skön säng att sova i.

att min doktor sa att min sköldkörtel medicin dos var för hög så det kan vara en förklaring till mycket av min oro o inre stress, att mina lever värden är helt normala igen långt under den övre gränsen..

oj vad jag har mycket att vara tacksam för, detta ska jag göra till en god vana tack o gonatt

AnneN
0

Idag är jag tacksam för att jag fått vara abstinent utan sug,
jag är tacksam för att jag idag fick samtal från en i OA-gruppen som ville att jag skulle följa med på middag imorrn (oerhört härlig känsla att vara inräknad i gemenskapen). Jag är tacksam för att jag har det liv jag har idag =)

_**/Mvh Anne

sockerloppan
0

Idag är jag tacksam för att haft fint väder, över en god vän som hjälpt mig med vovven och att jag fått vila och ha det lugnt hela dagen. Tacksam för att en vän frågade hur jag verkligen mår.

Tacksam för att ha kunnat låta bli att köpa en massa godis. gonatt loppan.

Kia
0

Jag är tacksam idag för att jag haft en ledig dag och verkligen tagit det lugnt och myst med barnen…

bjornen66
0

Är tacksam för att jag har hittat min abstinens det har inte varit lätt. Det känns som om jag komer till baka till det som jag var. Vem var jag ?? När mitt missbruk gradvis växte in i mig så dövades den prerson som jag är o jag har ingen kontakt med honom. Men genom att inte ta in stoferna som gör mig avdomnad, sä känner jag att jag kan vara mer i mitt eget medvetande o jag kan gå djupare o djupre i mig själv o där finner jag vad jag söker. För när jag lungnar min kropp o själ. så finns jag. Har mycket o vara tacksam över. att mitt progam fungerar, mina vänner. Och i bland så undrar jag hur kan jag vara nytta för andra????. Men att vara i nuet så kan jag ge hjälp till själv hjälp, genom att dela av den stora nåden jag har fått till andra. Tack högre makten för att jag får finns en dag till.

[Beavis]
0

Jag är tacksam för att jag lyckas behålla mitt lugn och kan tänka, när min omgivning och personer jag trodde var mina vänner försöker köra över mig.

Då är jag tacksam för mina riktiga vänner som stöttar i vått och torrt.

patti2
0

Jag är tacksam för att jag har en sådan underbar syster. Hon är ett enormt stöd, utan henne vet jag inte hur jag hade klarat mig. Hon släpper mig inte trots att jag förstår att jag kan vara rätt jobbig de dagar då allt känns mörkt. Allra käraste syster!

Kia
0

Idag är jag tacksam för att jag tog mig till ett möte.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.