Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 3476 ggr
Mikaela_B
0

Kommit långt

Hejsan alla glada.

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men ännu längre tid sedan jag var inne på iFokus.

Sist jag skrev ( Vilket jag inte ens minns när det var )
Men över 3 månader sedan, så pratade jag om min kamp att bli kvitt mitt största beroende till Tabletter och droger.

Idag är man tillbaka på benen, och långt har man komit! Sedan jag började min kamp för flera månader sedan när jag beslöt mig för att bli kvitt mitt beroende så gav jag hela min själ till att lyckas.

Idag är jag fortfarande fri! Trotts att man stött på motgångar flertal ggr och vart nära på att falla tillbaka så har jag aldrig givit upp, och mycket har man sambon och familjen + vännerna att tacka! Utan dom och min egna vilja hade jag aldrig vart där jag är idag.

För er som inte vet vad jag babblar om, så hade jag ett beroende till droger men de största problemet för mig var läkemedel, främst stilnox ex solpiderm, alla möjliga benzo prepparat, Lyrica, Tramadol mm.

Pga över dos i mitten på 2008 så hamnade jag på psyket och pendlandet mellan magpumpningar och att bli inlåst på div platser så gav alla upp om mig, men djuren fanns där, familj, vänner och ett otroligt stöd ifrån alla på iFokus.

Att nu idag kämpat så mycket som jag gjorde och fortfarande gör är lätt värd all den möda och press som det har vart, de gånger man gick rakt in i väggen och bara tänkte att man kunde dra en lina eller ta några tabletter och sova bort dagen för att glömma allt, men ändå gjorde man det inte för det fanns så många som stod under än och som drog upp mig varje gång jag föll.

Jag kan aldrig tacka alla som hjälpt mig och alla som finns där än idag för att jag är den person jag är nu utan mitt missbruk!

Men jag ville bara skicka en STOR ros till alla er som stöttade mig och peppade mig under jobbiga tider!
Alla ni här inne på Beroende iFokus skall ha evigt tack och hoppas att så många fler som sitter i ett beroende oavsätt vad, finner samma stöd av alla här som jag kände och fortfarande känner!

Stort tack alla och alla ni där ute som kanske lider av samma problem som jag eller vad som helst, kämpa på, vill ni så klarar ni det! Ge aldrig upp och se aldrig ner på er själva, ni är värda så mycket mer :D

www.blueberryhedgehogs.com

kerstinjo
0

Vad skoj att höra ifrån dig Mikaela!!!

Vi undrar ibland vad det blivit av de som försvinner härifrån utan att höra av sig mera.

Vad härligt att det funkar för dig, för jag vet hur jävulskt (ursäkta) svårt det är att ta sig ur ett benzomissbruk. Men du gjorde det!

Jag blev nästan sittande här med ett leende på läpparna för att du har fixat det. Nu kan du klappa dig själv på axeln för du har gjort ett jättejobb.

Hoppas att du stannar kvar hos oss och hjälper till med dna färska erfarenheter.

Kerstin 

Gronstedt
0

KyssSkrattandeFlört!

Porklash
0

Det där var kul att höra! Starkt jobbat!

pEr

[Beavis]
0

Grattis Mikaela och lycka till! 

Men som den eviga pessimisten jag är så varnar jag för tremånaders "guppet" ta hand om dig

Mikaela_B
0

Tack allihop :D

#4 Det är mycket man får se upp med har jag märkt för att inte falla tillbaka. Men jag skall nog klara av alla väggupp :D Det har jag bestämmt mig för iallafall =)

Kia
0

Åh vad roligt att höra Mikaela. verkligen Grattis och vad starkt jobbat.

Du har gjort en fantastisk resa och tänk så många nya ställen du kan besöka :) Åh vad glad jag blir att läsa din historia. Verkligen varma kramar och grattis igen

/Kia

sannixan
0

sånt här gör att jag mår bra.jag är stolt över dej och det ska du oxå vara.du har gjort ett kanonjobb.jag var inne i ett missbruk av treo ihop med alkohol men lyckades att ta mej ur.det är tufft men bara man ger sej den på det så funkar det.bra jobbat tjejen.Glad

Mikaela_B
0

# 6 Tack Kia =) Det känndes lika skönt att skriva det kan jag ju säga :D Istället för alla ropp på hjälp hela tiden så har dom äntligen blivit av och man har klarat igenom mycket som man aldrig trodde skulle kunna gå… =)

#7 Starkt av dig med! En eloge verkligen till alla som lyckas när dom bara ger sig sjutton på att det ska gå. Och även till alla som försöker och gör sitt yttersta! Det är och var tufft, men jag är stolt över mig själv, och nu känns det som att man kan lyckas med det mesta! :D

Kia
0

Blir tårögd av att läsa din kämparanda. Det krävs så mycket för att man ska komma dit du är och du ska verkligen vara stolt över dig själv. Jag känner mig stolt över dig och jag har bara läst vad du skrivit här.. *ler*…

Kram Kia