Annons:
Etikettberoende
Läst 1786 ggr
sannixan
6/19/09, 1:05 AM

avundsjuka

Gladdenna eviga avundsjuka kan göra mej vansinnig ibland.är det ett beroende en del har,att dom måste vara avundsjuka och missunsamma.detta hände mej senast idag.jag mötte en gammal granne o vi pratade en stund.hon frågade hur jag mådde och sa att jag mådde bra.naturligtvis kom vi in på midsommar.hon skulle festa o ha det kul.jag sa att jag skulle jobba o tjäna bra pengar för att kunna ta min skärmflygarlicens i augusti.då kom det jag väntat på.vad har du fått så mycket pengar ifrån.det får man om man inte går på krogen eller lägger alla pengar på alkohol vilket jag gjorde svarade jag.jaja vissa har det bra.jag får jobba o slita o aldrig får några pengar över till nåt.varför kan inte vissa människor glädjas över en person som gör framsteg.jag är glad att jag aldrig varit avundsjuk.jaja nog om detta.kändde bara att jag behövde skriva av mej lite.jag önskar er alla en trevlig midsommar med mycket kärlek.den har du alltid med dej.älska dej själv,du är den viktigaste personen i ditt liv.

Annons:
Porklash
6/19/09, 1:14 AM
#1

Jo de om själv mår dåligt har ibland svårt att unna andra att må bra. Men att vara avundsjuk kan vara bra också. För då ser man vad man vill ha…

Trevlig midsommar!

pEr

sannixan
6/19/09, 2:02 AM
#2

ja så kan man oxå se det.jag brukar inte reagera så som jag gjorde…hade väl en dålig dag.trevlig midsommar

voranna
6/19/09, 2:51 PM
#3

Avund är en väldigt negativ känsla som bara medför lidande för personen i fråga.Man kan tycka att när det går bra för någon borde det istället sporra och tanken att kan hon-kan jag få plats istället.

Men vissa dagar tar vi åt oss mer än vanligt oxå!Strunta i henne och gläds åt vad du åstadkommit-och var stolt över dej själv!!

MidsommarkramarKyss

Kia
6/20/09, 4:31 PM
#4

Jag kan inte säga annat att jag har varit den som varit avund på andra. Men jag inser nu att jag har bara velat ha det dom hade som jag inte själva i mitt sjuka jag klarat av helt enkelt.

Hur kan hon sitta där en hel kväll utan att dricka och det är ingen som ifrågasätter det ens men när jag gör det då ska det överrösas med frågor? Så tja vad gjorde jag då. Jo, jag drack för då blev jag som andra och gärna var jag den då som ifrågasatte den personen som inte drack för då hade jag någon som jag kunde snacka skit om. Jag ser det tydligt idag och det kan kännas rejält skamfyllt, men egentligen ville jag inget hellre än att vara henne/honom som vågade stå upp för nej tack jag dricker inte eller jag äter inte det och det.

Avund är en karaktärsdeffekt hos mig jag anser att jag fått jobba bort för ibland kommer den över mig igen. Någon går ner mycket i vikt kanske av en magoperation. Vad gör jag då? Jo, jag blir irriterad för jag inte är riktigt där och att det inte går snabbt nog. Helt enkelt avund. Jag gillar inte avund. Jag vill göra mer ödmjuka saker. Ödmjuka saker som får andra att känna sig trygga när de är runt mig och framförallt ödmjukhet mot mig själv som gör att jag är trygg.

Så ja, strunta i sådana som jag var innan, en dag kommer det över en själva hur man beter sig . Något jag gjort och jag är glad att jag är så medveten nu och inte går runt i dom tankarna. Det är bara synd om den som tänker så kan jag känna.

Kram Kia (hoppas din midsommar var fin)

Upp till toppen
Annons: