Lite vilsen
Hej allesammans!
Efter lite tankeväxlingar inne på viktminskningssajten och ev utveckling där så fick jag veta att man tar upp ätstörningar här inne redan, men jag hittar tyvärr ingenting utöver sockerberoende och överätning här?
Jag söker ett tillhåll för till exempel anorexi och bulimi, kan någon peka mig dit? 
Hej Tassy,
Du är jättevälkommen till oss här. Jag är sockerberoende och jag skulle vilja säga att steget till både bulimi och anorexi är inte speciellt långt bort som man tror. Det känns ibland som det bara är olika benämningar till där grunden ofta har varit densamma men det visar sig i olika symptomer. Jag tror kanske att du säkerligen kan hitta hem här om du tittar runt lite på det som skrivs. (om du inte gjort det redan) Jag kan bara säga av min erfarenhet att när jag startade min resa tänkte jag att jag har absolut inget gemensamt med en som har anorexi men oj så fel jag hade. Steget var så nära och likheterna så enorma att jag absolut idag inte ser den skillnaden. För grunden har varit detsamma med självkänslan, bli accepterad och framförallt att acceptera mig själv och inte se så destruktivt på mig själv. Kanske om du skriver lite vad du har i dina tankar så tror jag garanterat att här finns något som du också känner igen dig i..
Mvh Kia
Som Kia säger det har jag sett i flera råa personer som tar upp sin bullimi eller anorexi. Det är ju nara olika sidor av samma mynt egentligen.
Dela med dig av dina tankar jag lovar du kommer få svar av andra i din situation.