Annons:
Etikettberoende
Läst 2378 ggr
jeninan
2009-07-01 23:25

Bulimi eller sockerberoende??

Jag funderar och funderar. Har jag en ätstörning typ i form av bulimi/bed eller har jag ett sockerberoende eller både och?

Hur vet jag?

Jag är nog bulimiker men frågan är om jag har ett sockerberoende också?

Mitt mål är ju att få balans i livet, balans i mitt förhållande till mat och vikt. Hellst skulle jag vilja få balans och kunna äta ALLT ink. kolhydrater ibland. Men detta kanske inte är möjligt om jag har ett sockerberoende?? Eller är det det??

Annons:
Kia
2009-07-02 03:00
#1

hej jeninan.

Jag tror att sockerberoende, bullemi ligger väldigt nära varandra. Det är aldrig så tror jag att man inte kan äta allt men min erfarenhet som sockerberoende är att nej jag kan inte äta allt för jag kan inte sluta helt enkelt. Så jag fick göra ett val och det är att lägga ner det jag inte kan mer. Jag tror att man måste hitta en väg helt enkelt och det är nog så svårt många gånger.

Kanske ska du inte se det som två skilda saker utan bara se det som en sjukdom. En form av ätstörning är ju dock även sockerberoende precis som bullemi. Sockerberoendet är ofta en symptom bara av beroendet som är själva sjukdommen har jag förstått och det är grunderna runt det som behövs förståss och tas hand om.

Balans söker jag med men shit det är svårt när känslorna svallar över. Hur ska man finna balans då. Jag kan gråta för ingenting numera, så var jag aldrig förr jag bara åt bort känslan.

Mitt mål är som ditt att få lite balans i livet.

Kram Kia

Upp till toppen
Annons: