Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 971 ggr
tobiasmia
2009-06-21, 14:55

Jag trodde aldrig det skulle hända igen

Under perioden juni-december 09 åt jag inget socker alls. För mig kändes det som den bäst semestern jag har varit på. För första gången i mitt liv kände jag mig riktigt lycklig och fri från alla tankar om mat och bantning som har varit det enda som funnits i skallen på mig sedan 20 år tillbaka.

Sedan i december, en vecka innan jul tänkte jag "det är ju jul" och sedan satte det igång. Först i en liten skala, men efter några månader var sockerberoendet och hetsätningarna ett faktum.

Trodde jag hade lärt mig så mycket och skulle återgå till mitt nya liv men inte. Födelsedagar, dödsfall, en kompis stora problem med alkohol, mycket mycket mycket att göra på jobbet, stora sömnproblem pgav små barn. Nu är det juni och jag sitter här igen, arg, ilsken, besviken, ledsen över att allt det jag uppnådde förre året är som bortblåst. Jag måste börja om på nytt.

Det känns så ledsamt att skulle behöva gå igenom alla abstinensbesvär (depression, ångest, tycka synd om mig själv, vrede och rastlöshet) igen och jag som ju förre gången lovade "aldrig mer!" til min man.

Hoppas det går över snart.

bjornen66
2009-06-21, 15:48

Det är så lätt att bli förförd av socker, verkligen lätt för den kommer i många former o i bland kallas den för kolhydrater, för min del om jag ska må bra då måste jag ha så lite som möjligt, o det tanke om ställningen har inte varit lätt. du har lösingen du har verktygen så upp på hästen igen du är inte ensam.

[Beavis]
2009-06-23, 20:09

Som med allt annat i livet när det går snett, måste man ta nya tag och ge sig på det igen. Vis av erfarenheterna från tidigare kan du nu kanske undvika de värsta fallgroparna?

Sätt igång kämpa på du klarar det!

jennyka
2009-07-10, 11:23

åh, detta jäkla socker… förstör så mycket, så fort!

men du är inte ensam, vi finns här och lyssnar,

hade jag kunnat stå i ditt kök och hålla för skåp och lådor, hade jag gärna gjort detFlört

Du har lärt dig mycket fast du tror att allt är förstört nu, men

två steg fram och ett tillbaka så har du ändå gått ett steg fram!

Glöm det som du har ätit nu och fortsätt framåt, du fixar detta,

( lättare att ge tips till andra, det inser jag .. men styrke kram !)

Upp till toppen