Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: vi-som-är-sockerberoende
Läst 2786 ggr
jennyka
0

Jag har bett om hjälp

Ringde precis och bokade tid hos Pernilla på Sober konsult i Höör, kändes så himla bra att prata med henne, det har varit väldigt tuffa dagar för mig i helgen, konstant ätande av allt (men faktiskt inte kräkts!)

Igår åt jag ingenting som INTE innehäll socker eller vetemjöl. Vet mýcket väl vad som fick mig att börja i fredags, men kan inte låta bli,,,

Jag började en fakir förra måndagen, eftersom jag ville snabbt bli av med mina sista 5 kg innan jag ska på spa nästa helg. Jag har hållt mig ifrån vågen sedan i november och enbart gått efter klädmått,

har funkat alldeles utmärkt, men det har ändå gnagt i mig att även om mina smaljeans sitter fint, så om vågen inte visar 69-72 så är jag ju inte smal på riktigt…

Så inför fakiren steg jag upp på vågen och fick en kalldusch såklart.

Inget sunt förnuft i världen,eller 1000 klädprovningar kan dämpa min ångest över dessa j-vla siffror,

Ok nu skull  det fakiras (bara annat ord för fettsvält för mig i nu läget)

plågat mig genom veckan för att sen ramla rätt i barnens godis på fredagen. och som jag har handlat och ätit.. dåligt samvete javisst ,men inget sunt förnuft,

Det sjuka är att jag har haft så trevligt, min hjärna har verkligen talat om för mig hur jag ska göra för att må bättre, bara ta lite mer choklad så fixar det sig.

Igår slog ångesten till, nu är det mindre trevligt kan jag säga… kroppen är helt öm efter all mat ,halsbränna, bullermage, plufsig, "bakfull", och skammen ska vi inte tala om.

Jag behöver hjälp nu, och idag tog jag mod till mig och ringde till Pernilla, fick tid nästa onsdag!

Nu måste jag ordna upp mitt liv, vill inte ha detta att slåss mot hela tiden, och denna bantning , är så trött på det!

Trodde att jag hade kommit ifrån det lite  med LCHF men finns alltid vikttävlingar nånstans och det hakar jag snabbt på varje gång.

Tack den som orkar läsa, behövde skriva av mig lite ågren,

kluvna känslor nu  halva jag är misslyckad och lessen, men halva jag är fantastiskt lättad och stärkt inför mötet med Pernilla, kanske jag kan få rätt redskap för att börja på rätt väg , nu då.Glad

sockerfria
0

Oj, vad jag känner igen mig. Grattis till dig för att du har kommit till stadiet där du söker hjälp.

Jag har själv varit i kontakt med Pernilla. Första gången för ca 4 år sedan. Jag har blivit mycket hjälpt i att få bolla med henne och att försöka hitta en matplan som fungerar för mig.

Lycka till och skriv gärna och dela med dig om hur det går för dig.

/ Annelie

jeninan
0

hej ts, hur går det för dig? Känner igen mig i det du skriver…

Kia
0

Vad bra att denna tråden kom upp. Jag känner också så väl igen mig och jag undrar också hur det gått.

Kram Kia

jennyka
0

hej igen efter mycket långt uppehåll,

jodå, jag var iväg till penilla och fick min matplan och taggad till tusen körde jag på ett tag, gick sådär…

Fick plötsligt atackinför sommarsäsong och behövde snabbt som vinden tappa 5 kgTyst

har de senaste 6 veckorna kört Naturdiet… mycket framgångsrikt, javisst snabbt ner till 70 kg och livet lekte ett tag.

Sen var det ju tillbaka i det gamla vanliga köret igen, kan inte gå på pulver i all evighet (dessutom frodas candidan pga av allt konstigt i dessa drycker kan jag berätta)

men så fort jag stoppar minsta lilla mat i munnen går det utför igen, har haft extrema hetsätningsattacker igår åt jag 1kg lösvikts godis ett helt paket Mariekex med bregott och diverse annat…

Idag har jag grav socker dimma i hjärnan , svullen som en gris och har börjat med… alliFörvånad

men vet ni vad?

På måndag har jag tid på Idun kliniken i Malmö!

experter på alla sortrers ätstörningar

Har via min vårdcentral fått remiss dit och ska på mitt första besök.

Läkaren som skrev remissen uttryckte stark oro över mitt användande av vattendrivande och laxerande medel i kombination med VLCD och träning.

Jag öppnade mig totalt för henne och erkände ALLT för första gången, har aldrig hänt innan, har ju inte ens erkänt för mig själv.

Livrädd inför måndag dock,

tänk om de "bara " vill ha unga tjejer med anorexi problem,

hon kanske oxå tycker att jag ser så frisk och välmående ut och klarar ju både familj och jobb och socialt liv, för det ser ju alla andra runt om kring mig,

visst; solbränd , välsminkad , hyfsat smal och glad det  är jag ju , men ärligt talat har jag aldrig mått sämre än jag gör nu.

Helt desperat och ångest fylld, dessutom konstant dåligt samvete över att jag blir irriterad över att barnen och mannen måste äta hela tiden, jag vill ju bara dricka min naturdiet och sticka och träna!

Usch, vilken hemsk mammaSkäms

Jaha , det var inte meningen att detta skulle bli såhär negativt svar ( men jag kan inte låta bli att ösa av mig härinne, för ni förstår så väl och bryr er om så mycket)

Ni håller väl tummarna för mig på måndag kl 10.00?

Kram

Gronstedt
0

Visst håller vi tummarna för dig, och tårna med! Gnäll så mycket du vill, vännen, det gör vi alla när det rinner över och det hjälper ju!

[Beavis]
0

Hej, Som du skriver så är vi ju till för att fungera som bollplank och stöd. Härinne ska du kunna spy ut din vanmakt över allt i din tillvaro.

Tråkigt att din diet inte fungerade, har du provat LCHF som många härinne kör? Ser att du kört nån skum mix av svält och inga kolhydrater som bara resulterat i hetsätning. Men om du testar endast att undvika kolhydrater och äter fett? att minska kolhydraterna minskar ju sötsuget. Dessutom har det minskat Candida för många andra har jag läst här.(har aldrig haft själv)

jennyka
0

Beavis; jag har testat alltSkrattande

funkade bra med Lchf ett tag men får aldrig nån varaktig lösning på nånting tyvärr, mätt och belåten för mig = ågren.

Tack för att ni bryr er om , full av självförtroende idagCool

[Beavis]
0

Okej hoppas det löser dig och du får den terapi som fungerar för dig. ätstörningar e svåra grejer som alla här vet.

Lycka till