Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1550 ggr
angelica75
2009-07-11, 08:58

Vad ska man göra?

Jag är sockerberoende. Kan inte handla utan att det slinker ner godis. Sen äter jag det på vägen hem. Ibland har jag en ursäkt att jag måste handla bara något litet. Bara för att få köpa godis.

Ibland får jag blodsockerfall. Har fått låna mätare av min bror. När jag känner att det är på väg ner så tar jag ett test 3,2mbl

Vill inte ha det så här.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Kia
Kia 
2009-07-11, 13:02

jag vet precis hur det är det du beskriver och det är så hemskt att man inte kan kontrollera och känna sig helt maktlös inför något man stoppar i sin mun. Men det finns hjälp att få och det är bara att ge sig ut och våga ta den hjälpen. Det gjorde jag och jag har fått mycket hjälp med tiden och väldigt mycket hjälp av denna sidan också. Mycket stöd när jag behövt det.

Jag läste så mycket när jag fattade att jag var sockerberoende att det nästan gick till överdrift, men nu har jag koll på min sjukdom vilket är beroende.

Har du prövat gå på ngt 12 stegsprogram? Det enda som för mig fungerat för första gången i mitt liv. Jag gav det en chans trots att jag var tveksam men nu ångrar jag mig inte att jag gjorde det att jag tog mod till mig och vågade få ett slut på det.

Kram kia

angelica75
2009-07-11, 21:25

Vad finns det för 12 stegsprogram?

Mvh Angelica

AnneN
2009-07-11, 23:19

#2 För mat/sockermissbrukare så finns det både OA och FAA

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Beavis]
2009-07-11, 23:21

Hej Angelica

Titta i länklistan här på sidan, där finns länkar till bla FAA och OA som inriktar sig på matmissbruk och sockermissbruk. De kör i 12-stegs programmen om jag fattat rätt? det finns säkert ännu fler Kia har listat dem. bara att titta och läs förhoppningsvis hittar du en organisation som passar dig bra och finns nära dig.

angelica75
2009-07-11, 23:24

Okej ska kolla. Trött på att godissug hela tiden.

Mvh Angelica

Upp till toppen