Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 2042 ggr
Gronstedt
2009-03-27, 10:45

Tröttsamma läkare

Jag har fått överkroppen full med konstiga prickar, så jag gick till doktorn.

Doktorn sade "Det är nog nån allergi, ät kortison."

"Jag har kronisk candidaöverväxt", sade jag, "jag vill inte äta kortison i onödan." 

"Nähä, ja det är upp till dig."

"Kan du skriva ut svampdödande medel att ta samtidigt? Och tarmbakterier?"

"Nej", sade läkaren, "inte förrän du fått svamp."

Nähänä. Jag ska äta kortison för att jag NOG har "NÅN ALLERGI" och sedan, när två års dietbehandling omintetgjorts så KANSKE jag kan få en lång kostsam behandling med medicin som gör svampen ännu mer resistent och dessutom, enligt vad jag hört på radio, skadar algerna i havet. I stället för att få en liten dos i förebyggande syfte. SUCK!

Och dessutom är prickarna kvar.

Buddhina
2009-03-27, 12:39

Gud vad trist! Tänk att vi inte blir lyssnade på så fort vi har en åsikt eller ett kunnande. Det blir hälsoksoten då för dig kankse… lycka till buddhina

AnneN
2009-03-27, 15:10

Om det är allergi så borde de ju kunna göra olika allergitester på dig för att få fram vad du är allergisk mot så att du kan undvika det i framtiden!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gronstedt
2009-03-27, 15:12

#2: Man kunde ju tro det, va? Men läkaren sa ungefär att "Det finns så mycket man kan vara allergisk mot så det går inte att utreda, ät kortison!" GRRRR!

AnneN
2009-03-27, 15:53

#3 jag rekomenderar att du byter läkare och kräver allergiutredning!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gronstedt
2009-03-27, 16:50

#4: Kan någon förklara varför just läkare kan reducera mig till en liten fet, fjollig fegis som ingenting kan säga och ingenting förmår? Den här läkaren var huvudet kortare och 10 år yngre och ändå står jag där och kväker … Skäms.

Jaja, den här gången lyckades jag i alla fall ställa frågor, det är ett framsteg i alla fall.

Hoppfull
2009-03-27, 17:25

Fast det stora problemet är att all behandling av allergi är ungefär samma. Och de gör inte allergiutredningar längre om man inte får andnöd typ… annars får man själv föra matdagbok och så vidare för att utesluta vad det är man tål och inte tål. Och behandlingen är ju undvik det du inte tål eller ät allergimedicin, något annat kan inte sjukvården åstadkomma.

Så min rekommendation, gå till en alternativare… smörj med olivolja, fråga korseett inne hos oss på AB som är hudvårdsutbildad. Ät massor av mineraler men ät inga mediciner… de hjälper ju inte ändå, de dämpar bara symptomen.

Och varför vi blir reducerade… jo för att vi är programmerade att vi som är feta är mindre värda och har inte rätt att ställa krav eftersom allt ont som drabbar oss beror på vår fetma… typ!!  Att sedan läkarna är programmerade med samma propaganda gör sannerligen inte saken enklare!

Du, lycka till!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Beavis]
2009-03-30, 15:38

På kolhydratei,ifokus har de flera läkare som Medarbetare ett tips är att gå in där och ställa frågor angående detta.

Jag har gjort det själv i andra ärenden och de är engagerade och bra. Kom sen ttillbaka o berätta Glad

Gronstedt
2009-03-30, 16:01

#7: Fast deras råd bukar gå ut på att man slipper utslag om man skippar light-produkter och äter mycket mättat fett Tungan ute.

[Beavis]
2009-04-01, 15:50

#8 Jo men de är ju där delvis pga att de är lchf frälsta. Men de är ju fortfarande läkare i grunden, t om praktiserande tror jag? Så de borde ju kunna ge lite objektiva riktiga råd råd också angående utslag och smärtor osv?.

Jag har läst någonstans att svamp och utslag beror i stor del på oblans i kroppen. på olika sätt där ju kosten är viktig ingrediens.  Brtist på ex, kalcium och selen, eller vitaminer som uppstår när man äter extremt fel som matmissbukare gör.

Men om ni fått dåliga råd av herrarna där så säg gärna till.

Gronstedt
2009-04-02, 09:23

#9: Det är inte det att jag inte tror på vad de rekommenderar, utan att jag redan lever så sedan flera år Flört.

[Beavis]
2009-07-18, 19:02

Precis men om du säger det att du är frälst LCHF are men ändå har candida problem så måste de ju tänka utanför sin sandlåda.

Det är ju som att gå till läkare med smärtor och andra problem som andfåddhet och trötthet. Och det enda de gör är att titta på en och rekomendera att g"å ner 30kg så ska du se att allt blir bra".

Finns ju folk som dött i allvarliga sjukdomar pga läkares lathet och fördomar.

Upp till toppen