Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3000 ggr
voranna
4/2/09, 6:27 PM

bantningspiller

Jag har en undran om era erfarenheter med sk bantningspiller.Har tagit bort över 20 kilo med kostomläggning,men de 5 sista kilona sitter som berget och varken träning eller motion hjälper,det är stop!Vill så gärna bli av med volangkanten ovanför byxlinningen.Var idag på hälsokost och pratade lite och de rekomenderade lepigen.Men jag är betänksam för det innehåller efedrin,kanske inte mycket men ändå.Efedrin är ju i hostmedicin på recept oxå men jag är rädd för att bli beroende.Har kollat lite på nätet och där framkommer det att man kan bli det.Ska jag bejaka min volang istället och vara glad åt viktframgången så här långt eller ska jag testa lepigen?vad tror ni?

Annons:
Gronstedt
4/2/09, 6:43 PM
#1

Jag tror du ska knåda din volang tills den ger sig av! Bantningspiller tar inte specifika fläskveck, de behandlas bättre med massage Flört.

voranna
4/7/09, 4:24 PM
#2

Hehe knåda sa du,hur stora händer tror du jag har?min fibro sätter oxå stop för allt vad knådande heter.Idag är den jäv..än någonsin dessutom så jag är jättelåg idag.Vårsolen lyser men inte ens det gläder mej idag..usch en sån gnällmoster  jag är-shame!

kerstinjo
4/7/09, 5:41 PM
#3

Sedan 1 september 2005 är ämnet efedrin klassat som läkemedel i Sverige, oavsett källa och oavsett användning. Försäljning är alltså olaglig om inte produkten är godkänd som läkemedel.

Efedrin betraktas som dopingmedel av IOK och Riksidrottsförbundet.

Vid långtidsanvändning och höga doseringar finns risk för allvarliga biverkningar på hjärt- och kärlsystemen. Kombination med andra stimulantia, till exempel koffein, ökar risken för allvarliga biverkningar. Missbruksproblem med beroende kan uppstå.

Så knåda på!Skrattande

Påminner mig om att bantningspiller var populärt i missbrukarkretsar när jag började missbruka.

 Kerstin 

 

voranna
4/9/09, 2:58 PM
#4

jo,det var det jag misstänkte!Helsingörpillren kommer jag ihåg.Så jag avstår och förlikar mej med volangen istället.Tack för kloka ord!

kerstinjo
4/9/09, 4:32 PM
#5

#4 Putsa lite på volangen så blir den snygg! Skrattande

 Kerstin 

 

[Beavis]
4/12/09, 5:14 PM
#6

Fysisk aktivitet är bra för att sträcka ev lös hud som kan uppstå vid kraftig viktnedgång. Jag vet ju inte om du notionerar ?  men gör du det så bara fortsätt det ger sig till slut om du är motiverad.

Även viss justering i din matplan och eventuella träningsschema kan ge resultat-

Lycka till

Annons:
[Beavis]
7/16/09, 11:40 PM
#7

Hur har det gått med volangen? är den borta? Jag kom bara o tänka på att det kan röra sig om hud som inte dragit ihop sig det händer ju ofta vid snabb viktnedgång.

Buddhina
7/17/09, 5:20 PM
#8

Hej jag minns oxo helsingörs pillrena..jag använde dom tre ggr o minns hur speedad jag blev..usch otäck känsla..nä jag håller nog med om att knåda med hjärtat istället dvs acceptera o älska så gott det går alla volanger.. kram buddhina

voranna
7/17/09, 5:46 PM
#9

Jag tycker min volang ser lite ensam ut..tror bestämt att efter sommaren i år har den fått sällskap he-he

[Beavis]
7/19/09, 7:09 PM
#10

Jag kom bara att tänka på en annan grej. Var det inte Amfetamin i bantningspillren ursprungligen?

Min Farmor har sparat en burk med bantningspiller hon köpte under eller efter kriget som hon endast tagit ett piller av men som hon beskrev att hon blev helt konstig a, speedad etc

Efedrin Verkar inte vara någon trevlig substans om man missbrukar den heller.

Kia
7/19/09, 7:17 PM
#11

De kära Helsingörspillrena ja …. Får sådan flashbacks att jag inte ens vill tänka tanken… Jag bor ju i Skåne så tja det är väl en sådan sak som jag förträngt att jag faktiskt gjort :(

Tur jag fattar bättre idag kan jag känna. Fick en tur tillbaka i memoryline just nu.

sannixan
7/20/09, 11:00 AM
#12

ja piller har man ju knaprat men ej bantningspiller.däremot så har jag vart träningsidiot,testat nästan alla bantningsmetoder.åh fy,käka bananer o ananas i 14 dar o gick ner men sen gick jag upp dubbelt så mycket.nej,i dagens läge är det långa promenader,mina volanger får vara där,ingen älskar mej mer om jag går ner.huvudsaken är att man är vacker p´å insidan så jaqg tycker att du ska vara stolt över dej själv att du gått ner så mycket som du gjort.jag brukar säga om mej själv,bättre mullig och nykter än svullen och full.sköt om dej nu.kram sannaGlad

Izlabelle
7/21/09, 12:03 AM
#13

Jag tycker du ska vara jättestolt över de 20 kg som du har gått ner!! Ta dem sista 5 med ro, det finns linnen som kan hålla in dem under tajta kläder, annars har ju alla volanger så vad gör det om du har en? Flört

Annons:
voranna
7/21/09, 3:06 PM
#14

Ni har så rätt kära vänner!Får jag inte större problem med hälsan så ska jag ju vara glad-helt riktigt!Jag kommer iaf åt att knyta skorna nu,det gick inte förut.Gå i trappor var som att bestiga mount everest varje gång he-he så visst,det känns bra.

Man glömmer ibland hur bökigt det kunde vara..ska göra allt i min makt för att behålla vikten istället.Svårt?JAAA!-omöjligt?NEEEJ!
Synd bara att glass är så gott..hmm

Men pillren skippar jag,qvick-fix funkar inte iaf.Bara plånboken blir tunnare he-he

Upp till toppen
Annons: