Sponsorskapsfrågor!
Jag har lite frågor angående sponsorskap som jag skulle vilja höra er åsikt om.
1) När anser man att man är redo att sponsra? En del säger att man helst ska ha jobbat igenom alla 12 stegen. En del säger att det är ok efter 5 steget och en del säger att det kan man göra ganska snart efter att man själv börjat jobba i stegen. Vad tycker Ni?
2) När man då är sponsor och den man sponsrat har jobbat igenom stegen. Hur använder man sponsorn sen? Fortsätter man ringa varje dag då?
Tankar under fråga två : Bara tänker att man kan ju inte sponsra hur många som helst och det känns som att man kanske vill hjälpa fler. Jag förstår att man alltid kommer vara personens sponsor men kanske inte på daglig basis så man kan hjälpa igenom någon annan. Tanken föds eftersom har man många sponsier vilket då innebär att de ringer varje dag innebär ju att det blir ett stopp eftersom för min egen del så har jag familj som jag måste hinna med och då kan man ju inte spendera hela tiden tele på kvällen. Hur gör Ni? Hur fungerar det?
/Kram Kia
Jag menar naturligtvis nu inte att man ska ta på sig för mycket än vad man klarar ut. Jag får oerhört mycket ut av att de ringer och att jag sponsrar själv. Så jag tar inte på mig mer än vad jag klarar men tanken föds då de arbetat igenom sina 12 steg hur man då ska ställa sig till att skaffa någon ny som behöver hjälp.
Hoppas Ni förstår vad jag menar.