Etikettberoende
Läst 1279 ggr
Kia
Kia 
2009-08-03, 00:39

Vilja mot villighet

Jag har en teori, får se om Ni känner igen er eller håller med mig Skrattande så häng med nu i Kias tankar vet ej om det blir rörigt.

Jag har en enorm vilja. Inom programmet säger man ske din vilja inte min ofta. Då har jag funderat på det där vadå din vilja? Vem är det då? Kan jag säga det ärligt? Ske din vilja inte min? Nä tänkte jag det kan jag nog inte göra när jag tänkte efter. Sen satte tankarna igång. Min vilja handlar ofta om att droga på något (spelar ingen roll på vad) och min vilja är enormt stark och väldigt listig i en riktning som jag inte mår bra av.

Men sen pratar man om villighet. Så då funderade jag på skillnaden mellan villighet och vilja. Och kom fram till detta. Min vilja det är min egna och många gånger är den destruktiv mot mig själv. Men min villighet är inte destruktiv. Så min villighet måste vara andligheten de pratar om i programmet. Om jag tänker så kommer jag förbi alla Guds begrepp som för med sig religösa tankar. För andlighet vill jag finna och om jag förknippar det med villighet som inte är destruktivt så¨få jag andligheten.

Så ja, jag tror faktiskt att jag kan säga "ske din vilja inte min" Där det som inte är mitt är på något sätt villigheten och det är där jag ska vara. När villigheten försvinner så tappar jag det andliga.

Vet detta är rörigt men kanske förstår någon hur jag tänker!

Kram Kia

Porklash
2009-08-03, 00:52

jajamen. Allt jag vill är i stort sett bara dumheter! Men om jag låter saker och ting ske och accepterar att jag inte kan styra över… nästan nåt… så helt plötsligt funkar det. Ja jag vet att det verkar fel men det är så det funkar för mig. Ju mindre jag lägger mig i mitt liv desto bättre blir det!?

Självklart ska man inte heller låta andra människor styra man ska ju behålla sin integritet men låta livet sköta sig själv liksom.

Glasklart va?Obestämd

pEr

Kia
Kia 
2009-08-03, 01:34

Ja Per, faktiskt är det glasklart för mig nu. Det handlar inte för min del att lämna över min själ utan det handlar om min villighet och inte min vilja. Ja, verkligen glasklart :)

Upp till toppen