Etikettberoende
Läst 1303 ggr
Buddhina
2009-08-12, 11:53

rädd rädd räddd rääääädddddd för konflikter

För en tids sedan satte jag en ordentlig GRÄNS I EN relation.Det kändes jättebra, det var sunt o bra.

Idag kommer vännen hit o vi ska prata om detta. Det är så läskigt , jag vill bara fly springa, äta, gömma mig vad som helst egentligen utom att göra det jag ska…

Förr flydde jag från relationer för jag var så enormt konflikträdd… nu flyr jag inte men är så rädd.

Jag märker vad denna rädsla gör i min kropp, en anspänning  som ger konstant huvudvärk o inre stress som ger trötthet som ger sug.

Nåväl i eftermiddag är det över då har jag klarat av det förhoppningsvis. Det är en konst att kommunicera o det tränar jag på så får se hur det går.. håll tummarna!  tack buddhina

Gronstedt
2009-08-12, 12:54

Håller både tummar och tår! Jag förstår att du är rädd, det hade jag också varit. Men du fixar det! Håll fast vid din kärna och dina gränser och lita på dig själv. Du är ju en stark och klok person, du behöver inte låta någon annan styra åt dig.

*kramar*

Buddhina
2009-08-12, 13:06

Taaack. precis så säger min man oxo och jag lyssnar o tackar o tar till mig!

Jag behöver inte låta nån annan styra åt mig förutom Gud förståss…;+) 

kraam   buddhina

Novisan
2009-08-12, 19:08

Vill Gud att du träffar personen och reder ut er konflikt? Ske Guds vilja ;) Du kan bara göra det som du kan göra. Resten får gå som det går.

FridaYouKnow
2009-08-12, 23:24

Lycka till :)

[Beavis]
2009-08-13, 01:57

Lycka till, var stark konflikter är jobbiga, det tycker jag med. Men du måste sätta gränser föratt inte bli utnyttjad. Men om den här personen är så jobbig och inte respekterar dina gränser? Kanske du ska fundera på hur viktig personen ä att ha kvar i ditt liv? Om du ändå bara mår dåligt av den….

sannixan
2009-08-13, 21:19

jag håller med ovanstående talare.jag har rensat bort så många som bara stjäl min energi,som bara ser till sej själva och vill inte lyssna på mina tankar och ideere hur man kan lösa problemet.jag har inte många kvar att umgås med ,men det var värt det.lycka till.skriv hur det gick.du är viktigast i ditt liv,du är unik.kram sanna

Kia
Kia 
2009-08-14, 01:06

Hur gick det #1?

Jag tror att när man befinner sig i en konflikt så om jag tittar på vad är min del i denna konflikten och faktiskt böjer sig i sin egna del så tror jag att man kan få respons från den andre att göra samma sak. Det går säkert inte alltid men då har iallafall jag gjort min del i det hela.

Jag gick emot en rädsla jag hade för några dagar sen och jag kände hur det lättade och fattade inte varför jag tyckt att det var så läskigt. Kände allt det där du skriver i ditt första inlägg.

Men från klarhet till klarhet att möter man det bara på rätt sätt så tror jag att man får mycket tillbaka. Hoppas det gick bra för dig.

Kramis Kia

Buddhina
2009-08-14, 17:51

TaaackGlad alla söta fina. Så skönt att ni finns där!

Tidigare i mitt liv brände jag bro på bro med människor när jag var arg lessen eller så på nån och vågade aldrig säga nåt utan drog mig undan fylld av rädsla….pust ..men de senaste åren tränar jag på att kommunicera och ta ansvar för mig mina känslor o behov och uttrycka mig ärligt och lyssna noga på den andra.

Tycker det är sk-t läskigt att ha en delning med nån jag är rädd för eller har nån konflikt med men önskan att ha mer fred i mitt hjärta och sinne är numera större än rädslan. Det är häftigt!!

Så detta blev en jättefin delning där vi båda tog ansvar för vår egen del och jag var helt öppen och ärlig. Det känns underbart!!

Jag är så tacksam för ert stöd och andras stöd jag behövde er verkligen för det var riktigt jobbigt innan. Vår vän är fortfarande här och det är riktigt roligt och prövande då och då oxo.  Utmaningarna fortsätter märker jag för han är han o jag är jag och jag får jobba med min gränsättning och JA jag vill verkligen ha denna människa i mitt liv för det ger mig så mycket men nu är jag oxo mer medveten om att jag måste ha mycket tydliga gränser för vad jag gör och inte gör.

stor kram  Buddhina

Upp till toppen