Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: övrigt
Läst 2250 ggr
AnneN
0

Har du fått hjälp?

Har du fått någon sorts hjälp med att ta dej ur ditt missbruk/beroende?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Själv så fick jag ingen som hellst hjälp då ingen i min familj eller vänskapskrets visste om mitt problem med narkotikan. Då jag tog mej ur alkoholmissbruket så hade jag mina vänner som stöttade mej och nu då jag försöker trappa ner med sockret så har jag min sambo som stöttar mej vad jag än gör.

_**/Mvh Anne

Lullan1
0

Nej, men jag har inte bett om det heller. Vågar inte, kan inte prata om det högt… bara skriva lite här, men det är alltid en början.

Kia
0

Jag vände mig till ett 12 stegsprogram. Det har hjälpt mig massor. Jag har vänner som stöd men jag inser också att de inte riktigt förstår och kan relatera till min sjukdom.

Karmatarerskanise
0

Jag fick hjälp av familjen och samtals terapi

magma
0

Jag har hjälp främst från min man, som aldrig säger något negativt när jag misslyckas eller rackar ner på mig, och som alltid älskat mig… Både när jag vägde 70 kg för 18 år sedan och när jag som höggravid vaggade fram med mina 135 kg! Men annars så är det som ger mig mest kraft därefter faktiskt kolhydrater.ifokus och alla fantastiska människor där, samt Skaldemans bok som ledde in mig i LCHF-riktningen.

zeretki
0

Ja och nej. Jag har bra stöd av min kost och de människor som finns på Kolhydrater I Fokus, men ingen "på riktigt". :)

Nadia
0

Jag var uppe hos Bitten nar hon hade sitt center. Jag har sedan dess gatt pa 12 stegs moten av och till i perioder. Min abstinens har kommit och gatt. Tog ett aterfall nu for tva mander sen, efter nastan sex manaders abstinens. Det blir bara varre och varre varje gang.

Har iallafall inte druckit alkohol, droger eller rokt cigg pa ett par ar, sa jag gor framsteg :)

For min del sa ar stod och relationer med andra manniskor manniskor mycket viktigt i mitt tillfrisknande. Nar jag fatt prata ordentligt och fatt ut vad jag faktiskt kanner, vare sig det ar fakta el illusion, sa mar jag mycket batter. Maten ar bara det jag automatiskt gar till.

Men manniskor och relationer ar ocksa det svaraste. Aven efter ett par ar har jag svart att be andra om hjalp och komma andra nara. Det gar jatte bra till en viss grans men sen sa backar jag. Marker inte vad jag gor forran langt efter. Istallet latsas jag att det ar for att den manniskan ar irriterande, trakig etc.

Relationen mat ar mycket enklare an med manniskor. Med mat vet jag vad som vantar, medans manniskor kanns sa oforutsagbart.

Men iallafall. Ska till Sydafrika pa behandling pa Lordag. Ska kannas skont att "lasas" in i en manad och "tvingas" komma nara manniskor, vara abstinent, och konfronteras.

For mej har gemenskap varit en stor hjalp. Jag tror ocksa att det ar vad jag behover mer av for att komma vidare.

Kia
0

Nadia… Lite nyfiket undrar jag. Sydafrika?

Nadia
0

Hehe jag vet. Lite extremt kanske… Anledningarna ar flera: Har hort bra saker om behandlings hemmet, det ligger vid stranden, ar billigare an behandlings hemmen dar jag bor, skont att komma langt bort och jag har alltid velat aka till Sydafrika. Flera flugor i en small :)

AnneN
0

Hoppas att du ska trivas på behandligshemmet och att det fungerar för dej =)

_**/Mvh Anne

Anterrabae
0

Själv har jag jättestöd från min man, även om han lixom jag blir besviken (det märks bara lite) när jag trillar dit.

Största hjälpen har jag dock haft av min biopat som jag går hos. Hon har ett hjälpmedel som fungerar med frekvensmedicin och hon har mha den gått in och stärkt upp mig och balanserat mina kemiska obalanser i hjärnan, så att min faktiska addictivitet har minskat. Går fortfarande och hon har goda förhoppningar om att jag kommer kunna bli helt fri.. Jag är tveksam, jag tror inte jag kan äta godis och socker utan att trilla dit.. Men drömma går ju.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

AnneN
0

Vad är en biopat och hur får man kontakt med en?

_**/Mvh Anne

Nadia
0

Tack sa mycket, det ska bli mycket spannande att aka dit!

Kia
0

#13  Det förstår jag att det ska bli…. Du måste berätta för oss andra sen :)

Anterrabae
0

BioBio: En biopat är en alternativterapeut, ungefär som en homeopat fast med lite annan inriktning.

Den biopaten jag går hos har dessutom utbildat sig inom frekvensmedicin och använder sig av en maskin som heter QXCI-SCIO. Inte alla biopater har dessa, och inte alla som har dessa maskinter är biopater.

Hon jag går hos finns i göteborg och om du bor på pendlingsavstånd därifrån kan jag pm:a hennes telefonnummer till dig.

//Ida

AnneN
0

Jag bor i Luleå så att pendla till Gbg kan bli lite väl häftigt men jag ska kolla om det kanske finns någon lite närmare. Tack för ditt svar =)

_**/Mvh Anne

Anterrabae
0

var så god.. Jo lule var väl i längsta laget kanske ;)

//Ida

[linda-pinda]
0

Nadia: lycka till och berätta gärna efteråt hur behandlingen gått, vad som ingår etc!

Anterrabae: jag bor i Göteborg. PM;a gärna info till mig, för jag skulle vilja kolla upp det lite närmare! Takc!

/Linda

Anterrabae
0

PM:at och klart linda!

//Ida

Mymlan
0

Nej, men jag pratar inte om det heller.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

WornOut
0

har suttit på olika beh. hem , bor nu i fosterfamilj och har kontakt med psykolog. Tyvärr känns det inte som om något hjälper… Jag har inte ändrat uppfattning alls om droger. Tycker fortfarande om det, och håller på lite då och då….. :$

AnneN
0

WornOut vad är det som du tycker är bra med droger och varför tycker du så?

_**/Mvh Anne

Kia
0

Jag kan också tycka drogen man använder sig av är bra ibland men det är för då får det mig att förtränga mina riktiga känslor och slippa bry mig om min omgivning och slippa ta tag i alla jobbiga saker. Men egentligen är det ju inget positivt det vet jag ju. Hm!!! Dubbelmoral jag vet *S*

WornOut
0

dubbelt.

WornOut
0

#22 Svårt att förklara.. jag mår bra när jag är "bäng" , och slipper tänka på alla andra jobbiga problem som virvlar runt i huvudet i vanliga fall. Visst, långsiktigt kanske det inte är speciellt bra, men jag har ändå inte planerat att bli speciellt gammal…

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och det värsta är att problemen försvinner inte förren man tar tag i dem, de blir värre om man dränker dem i alkohol eller tar droger.

Du säger du ej planerar bli gammal. Du har massor att leva för men du ser bara det du har innanför skalet du nu är i. Du har många som bryr sig om dig även om du bara tror alla vill dig illa.

Jag har själv bott i familjehem då jag var tonåring pga mina föräldrar tog ej tag i och redde ut problemen de sparkade hellre ut det, mina barn är placerade men det är en annan historia. Det är jätte jätte svårt att komma in i ny familj. Man känner sig mindre värd, man har detta du kan ej ta mina föräldrars plats och det kan dom inte och de gör ej det. I mitt första hem så hade jag bara stockholm i skallen och jag hamnade mitt i urskogen 4 mil till närmaste sk stad, Lycksele. 1 km till närmaste granne. Jag var arg mkt arg, protesterade hej vilt gjorde saker jag annars ej brukade göra.

Tycker du ska ta se dina möjligheter, sätt upp ett mål dit ska jag komma åtminstone försöka, du kan vi här på iFokus vet du kan fast jag ej känner dig. Alla har styrkan inom sig det gäller bara finna den. Jag har min styrka i mina djur, mina barn, datorn *internet beroende* musiken *lyssnar*. Skriver om än ej så bra.

Ta skriv av dig dina känslor, hur du mår. Det är inte viktigt det blir bra skrivet, vill du andra ska läsa okej annars ha det skrivna för dig själv. Eller ta fram målar grejer och måla av dig dina känslor, det behöver ej se ut som Zorn målerier. Dagens tavlor kan jag oftast ej se vad det föreställer bara färg kluttar här o där.

Jag har aldrig haft ngn att prata med så därför skriver jag och i prat kan jag ej få ut det jag känner i skrift är det enklare för mig. O det kan bero på ingen avbryter mig då.

Varför tar du droger?

Jag tar cola pga jag mår väldigt dåligt. Men det viktigaste är att man ska kunna resa på sig även om de hugger av en fötterna.. I alla fall för mig.

Visa omvärlden du är inte den tjej soc, familjehemmet tror sig veta du är. Slå näven i bordet och säg jag ska klara detta.

För du är en fin tjej *ta nu ej det på fel sätt*

Alla är fina.

Har man en vacker insida så blir man vacker. Och ingen har en ful insida men oftast så har den bara gömts undan och måste plockas fram igen.

Du kan bli drogfri..

Vad är du intresserad av? har du någon hobby?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Gronstedt
0

Hej WornOut! Hur har du det?

Snabster
0

Har inte läst hela tråden.. Men som några vet så har jag iaf fått ganska mycket hjälp härifrån, och ni är dom ända som jag lyssnat på, eftersom ni har varit dom ända som vetat (med undantag av min far) och det är jag oerhört tacksam för.

kerstinjo
0

Puttar!

Kerstin 

AnneN
0

Oj denna tråd hade jag glömt, tack Kerstin för att du puttar upp den =)

Kan uppdatera med att jag nu går på OA och där får hjälp med mitt sockerberoende och matmissbruk =)

_**/Mvh Anne

WornOut
0

Oj vad längesen den här tråden var uppe.. Jag kan glatt meddela att jag inte har tagit någonting på snart två år ! Jag bor hemma hos min mamma och det mesta funkar bra :) Nu har jag andra problem istället :P