Annons:
Etikettövrigt
Läst 1489 ggr
Kia
2009-09-14 00:24

Signaler

Vad är det som händer vid ett återfall egentligen? Sitter i tankar. Vad händer med oss när det är så bra när vi inte tar den där första drogen. Hur kan viljan ta över så mycket att vi inte kan stoppa det. Är det vår hjärna som spelar oss ett spratt?

Det är konstigt för det känns ju som man i dagens läge vet så mycket om de konsekvenserna man får av sitt beroende ändå väljer man att ta ett återfall. Är det ett val? Ja, det är väl ett sorts val när jag tänker efter. Jag har ju ett val att låta bli. Men ett val som leder mig rakt in i fördärvet. Hur kan man ens tänka att välja så?  Jag känner långt inne att jag har återfalls-signaler just nu och jag vet inte riktigt varför och hur jag ska stoppa signalerna. Jag har villigheten att inte missbruka men det känns emellanåt som om jag bara vill vill vill. Bort med all smärta och bara trycka ner något som kan ta bort alla känslor jag har. Usch Usch Usch…..

Kia

Annons:
[Beavis]
2009-09-14 00:57
#1

Jag förstår att det är jobbigt och det är en kamp att hålla emot, men som jag sagt så många gånger förut försök hålla dig upptagen sysselsatt så tankarna inte tar överhanden….. lättare sagt än gjort men du kan och har kommit för långt för att ge upp nu och du vet att detta skov i abstinensen snart går över  igen om du håller emot.

voranna
2009-09-14 19:21
#2

Tänk tex på konventet du ska på!Att du får prata där måste kännas värdefullt.Säkert är det många där som vill prata om just det du funderar på oxå,oavsett vilket missbruk man haft.

Ger man efter så mår man ännu värre sen, för det är aldrig värt det som du säkert vet!

Skickar styrkekram och önskar dej fortsatt lycka till.Som #1 oxå säjer,det går över..

Kia
2009-09-17 00:44
#3

Helt rätt jag tänker på konventet och drömmer mig bort lite där så släpper tankarna en del. :)

Upp till toppen
Annons: