Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettalkoholberoende
Läst 1377 ggr
Kia
0

Alkoholgrupp

Insåg när jag tittade på grupperna att där inte fanns någon alkohol grupp så skapade en sådan :)

kerstinjo
0

Opps, då är jag med! :)

Kerstin 

[Beavis]
0

Ja det var ju faktiskt ett misstag som faktiskt inte ens jag noterat, Vilket förvånar mej? Bra gjort i alla fall att du skapat den nu.

Nu kom jag på en anna grupp som du inte skapat som du borde fixa: En Nikotinist grupp. Kalla den "Vi som är nikotinister" om du vill.

Kia
0

Ja, det skulle man ju kunna ha en grupp med det också

tobis
0

tack Kia är åxå med Glad

bjornen66
0

Har presis komit från ett AA, möte Det var det häftigaste jag någons har varit med om. Tack för 12-programet och Absinensen Det var så naket o o jag kunde känna igen mig i alla där.

evaekroth
0

Jag var verkligen inte alkoholist, och jag hade inte fått några konsekvenser av mitt drickande. Så här resonerade jag mot mig själv och andra som brydde sig om mig för ca 10 år sedan. Det sista året rasade det med en väldans fart men ändå fann jag inga problem med alkoholen jag kunde inte förstå att den förstörde så himla mycket det var ju alla andras fel. Alkoholen var min bästa vän.

Hösten 1999 åkte jag in på behandling, jag fattade inte mycket och gjorde nog allt det jag inte skulle göra men här var det första gången jag kom i kontakt med AA. Kom hem efter ca 6 veckor efter några veckor tog JAG återfall med det blev en kort men tuff fylla med en massa konsekvenser. 

26 november 1999 var det sista gången jag drack.

Februari 2000 åkte jag på en mycket lång behandling och fick verkligen jobba i 12-stegs programmet.

Det har varit en tuff och lång väg men finns den riktiga vilja så funkar det och att jag gör det som krävs av mig.

Jag har snart varit nykter i tio år och det har varit en spännande resa och jag har gjort sånt som jag aldrig skulle gjort om jag fortfarande varit full.

Vill bara dela med mig att det funkar att vara nykter bara om jag vill själv….

[Beavis]
0

Hej Eva.

Tack för din berättelse. välkommen hitGlad

scrutinizer
0

Hej och tack Kia,

är ju ny här och hoppas på att responsen blir bättre i framtiden. Ska skriva lite "stories" och också meddela "min" grupp att denna sajt finns.

[Beavis]
0

Så är det ju, Alla typer av beroenden/Missbruk är ju välkomna på sajten, däav namnet "Beroenden" i fokus. Det har ju pratats rätt mycket om alkoholmissbruk här genom åren ändå. Fast det inte funnits som "ämne". Parollen har varit "alla missbruk är lika" och har gemensamma nämnare. Alkoho, Droger, Socker,Sex etc stimulerar samma centra i hjärnan tror jag.