Annons:
Etikettberoende
Läst 927 ggr
Buddhina
2009-09-29 11:50

Drömmer om godis inför begravningen

I morrn ska vi begrava min pappa och det gungar i mig, lagar mat som är bra för mig trots att det är jätte tungt ändå men drömmer på nätterna att jag gömmer ljuger o stjäl godis.

Det är svårt i sorgen att orka göra allt jag egentligen behöver för tillfrisknandet men det går ändå rättså bra och jag är så glad att jag klarar detta utan att droga med vänners o guds hjälp. Tack för detta forum att ni finns.  kraam buddhina

Annons:
Gronstedt
2009-09-29 11:56
#1

*kramar om*

Vet du, jag tror att de där drömmarna är bra! I drömmarna ser du det som stressar dig, du ser hur ditt godisberoende påverkar dig, och du får en chans att både leva ut det och hantera det, utan att äta socker. Tänk på drömmarna, tänk igenom dem, titta på hur du agerade och varför i drömmen. Det kan ge många ledtrådar till att förstå dig själv.

Jag har gjort så med mina mardrömmar om andra saker över åren och det har lärt mig massor.

Buddhina
2009-09-29 13:20
#2

taack.

Ja.. det är väldigt tydligt i drömmen att godis är farligt o dåligt för mig. ja drömmar är intressanta o man kan lära isg mycket.  nu ska jag packa vidare o köra hunden till hundpensionat strax  kraam buddhina

[Beavis]
2009-10-02 00:09
#3

Hej jag kom spontant på en tolkning av din dröm. kan det vara så att du oroar dig inför gravölen eller vakan vad man nu kallar det? Där brukar ju oftast finnas mycket sött och i många fall även alkohol som namnet "Gravöl" antyder. Du kämpar ju med din abstinens kanske är du rädd att trilla dit när du är där och sörjer? söka tröst i en kaka etc…Jag hoppas och tror att du klarar det

Upp till toppen
Annons: