Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1158 ggr
sannixan
0

att flyga nykter

Ja här sitter jag dan inna  resan till tunisien.Vet att jag fixar detta.Saken är den att jag är väldigt flygrädd,ska meditera innan och andas lungt.Min dotter är med och ger mej lugn…ja hon är lugnet själv.Jag var med om en otrevlig sak när vi flög hem från turkiet,vi landade med halv motorkraft,skum på banan och brandkår och ambulanser.Trodde att jag aldrig skulle gå upp i ett plan mer,men det gjorde jag.Stolt att jag vågar.Ja förut så var man ju inte nykter när man flög….bedövade mej med många whisky.Sist jag flög hade jag varit nykter ett halvår.Jag packade ner antabus ifall jag skulle bli sugen innan jag gick på planet.Skakade som ett aspelöv och såg alla som satt och drack….tur att jag har antabus i handväskan tänkte jag….hahahaha.Jag mitt dumma nöt hade lagt dom i resväskan.köpte en påse godis och vräkte i mej,stoppade in en snus….för röka fick man ju inte göra längre.Tanken på att skita i allt var inte långt borta.Äntligen dags att gå planet tänkte jag,då blev det ännu värre.Faan när dom kom med vagnen sen och det klirrade högt och ljuvligt om alla flaskor i mina öron.Men jag stog emot.Och gissa vad,jag klarade hela veckan i tunisien utan antabus.Ja ni kan ju gissa hur stolt jag var.Tufft gjort tycker jag.Att våga gå emot sina rädslor gör mej stark.ha det så bra nu när jag är borta ett tag.kram sanna

Gronstedt
0

Ja, det må jag säga var starkt! Du har allt skäl att vara stolt.

Lycklig resa i morgon!

sannixan
0

tackar för det.Glad

kerstinjo
0

Bra jobbat!

Ha det så gott på semestern.

Kerstin