Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: beroende
Läst 2601 ggr
Buddhina
0

Har du nåt tips inför utlandsresa?

Hej Skall åka iväg till Egypten o snorkla ett par veckor och det börjar sakta kännas verkligt att vi ska åka. 2,5 vecka kvar tills planet lyfter. Första resan utomlands på 10 år. Rätt så häftigt att ha möjlighet att göra detta nu för under missbruket fanns aldrig pengar eller lust och ork att resa..men nu vill o kan jag!!

Det jag är lite orolig för är hur jag ska klara abstinensen utan mina vanliga programväns kontakter. Andra verktyg som att läsa be o skriva o spikmattan kan jag ju fixa men inte kontaktnätet. När det gäller maten har jag skrivit en lapp på arabiska där det står vad jag inte tål , till restaurangerna. Tar med mig kokosfett o olika tillskott. Det finns internet cafeer så jag kommer nog in här i alla fall.  Har du rest nykter o drogfri o hur var det för dig??  kram buddhina

Gronstedt
0

Jag har inga tips, jag är världens stugsittare. Jag tycker du har tänkt på många bra saker redan!

AnneN
0

Jag har inte rest alls, men vet andra som har rest… Om du har tillgång till internetcafé så kanske du kan delta i internet möten med OA/FAA (kommer inte ihåg vilken du går på), annars kanske det finns någon OA/FAA grupp där du ska på semester?

Finns öppet möte i Kairo på onsdagar, kanske kunde vara något om du är i närheten?

Här kan man söka efter OA-möten i hela världen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Buddhina
0

Hej på er.

Förr reste jag en hel del men sista 20 åren har jag vart en vecka i grekland o det var för tio år sen.

Tack för tankar o tips, jag har kollat m egypten o i cairo finns det möten men jag är många mil därifrån tyvärr.Så då återstår internetcafe.jag ska skriva upp wed adresserna till dom så kan jag ändå vara i kontakt med andra. bra ideé.!

kram buddhina som är lite pirrigt nervös för resan.. ny mat o nytt land o allt nytt..

[Beavis]
0

Sant det där med att kolla möten i Egypten. Jag utgår ifrån att du ska till Sinai halvön och snorkla i havet där. Det borde finnas AA grupper där samt NA. Och även om Egypten är ett strängt muslimskt land finns ju där alkohol och droger speciellt i Sinai. Men jag tror att det kommer gå bra om du inte letar efter det. Kött finns i masor men du lär inte få äta Särimner på ett slag, och var försiktig med grönsaker där om du inte vill ha "Jalla jalla"

Buddhina
0

Hej.. ja visst ska vi dit o snorkla…ska bli såå härligt.. för 20 år sedan gjorde vi en jorden runt tripp på 14 månader som vår brölloppsresa.. snorklade i söderhavet, Cooköarna filipinerna tahiland o malaysia och fiji och det var så enormt härligt..

Hittar inga möten alls i Dahab o jag har mailat olika service centran, finns ingen e-mail adress till egypten tyvärr.

(Kött finns i masor men du lär inte få äta Särimner på ett slag  )

men det du sa här ovan fattade jag inte..?? 

Undvika grösaker blir svårt för jag är ju vegtarian men får då  välja tillagade grönisar.. förståss..

kram buddhina

Porklash
0

Särimmer var en gris.

pEr

Buddhina
0

aha..

[Beavis]
0

Särimner var/är en gris som slaktades på kvällen och åts upp för att på morgonen återuppstå. (Fornnordisk mytologi)

Jag glömmer hela tiden att du är Vegetarian… Foten i munnen Vad jag menade med grönsakerna är att de tvättar dem i deras kranvatten som inte direkt håller våran standard vad jag hört så risken är att du blir magsjuk (jalla jalla). Men ha så kul iaf

Buddhina
0

Aaaa jag förståår..jag har nog hört namnet nån gång..ja jag förstod detta med deras kranvatten o sköljda grönisar..jag vill inte ha jallajalla..så det blir tillagade grönskaer men sen ska vi bo i egen lägenhet o lagar 2 mål per dag själva o får komma ihåg att skölja allt i flaskvatten.. får nog sätta en lapp på kranen om jag ska minnas.. nyss druckit drickvaccin mot kolera o turistdiarre urk…avsomnade kolerabaciller…som värmeaktiveras..brr så detta har jag i maggen nu.

ja vi ska njuta för första ggr ppå 10 år sedan som vi åker på semester utomlands..  kram buddhina som kommer skriva från Dahb oxo..

[Beavis]
0

Ja mina kompisarjobbade på Kibbuz (eller hur de stavas?) och åkte på semester till sinai Minst en av dem fick Jalla Jalla så ta det lugnt. Och som missbrukare glöm inte att Sinai är en fristad för gamla/Nya hippies. Så det finns tillgång till saker du ska undvika.

Buddhina
0

Ja det är visst jättevanligt med magproblem, skall idag köpa Imodium o alkogel.

Oxo hört att Sinai är ett haven för missbrukare..men jag röker inte har aldrig gjort och det i pillerväg belv jag beroende på 1 st imovane som jag inte kunde sluta med o fick ta hjälp. Så jag är alkis o min huvudrog är socker och socker lär det va gott om som överallt…

tack snälla för omtanken! buddhina