Etikettvi-som-överäter
Läst 1835 ggr
kerstinjo
2009-10-16, 01:47

LCHF, Annika Dahlqvist.

Jaag har ingen erfarenhet av LCHF-metoden, men vad jag har förstått här, så verkar den fungera.

Läste detta i Aftonbladet, publicerat 15 okt 2009 08:45; 

Fettläkare får gå - tror på diet mot influensan

Allmänläkaren Annika Dahlqvist, omstridd för sina kostråd om mycket fett och nästan inga kolhydrater, är inte längre välkommen som inhoppande timvikarie i Västernorrland, skriver Aftonbladet och Expressen.

Bakgrunden är uttalanden om att hennes diet skulle skydda mot svininfluensan och om att mammografi och cellprovtagningar för att upptäcka cancer är "urlarvigt (…) när folk dör av felaktiga kostråd".

Efter hennes anmärkningsvärda synpunkter och ifrågasättanden av medicinskt evidensbaserade arbetsmetoder, som cellprovtagning, vill vi inte att hon fortsätter som timvikarie, säger primärvårdsdirektör Lennart Moberg till Aftonbladet.

"Fullständigt rättslös"

Annika Dahlqvist uppger att hon tycker att beslutet är konstigt och kritiserar att ingen ansvarig har talat med henne.
- Jag känner mig fullständigt rättslös, säger hon till Aftonbladet.

Stockholm TT

Läs även; http://www.icakuriren.se/Senaste-nytt/Fettdoktorn-far-sparken/

Kerstin 

Gronstedt
2009-10-16, 13:33

Hon har ju blivit kraftigt felciterad. Hon har bara sagt att hon själv inte tänker vaccinera sig och mammografera sig, för att hon tror på att hennes diet gör henne motståndskraftig. Det är faktiskt inte detsamma som att påstå att LCHF:are inte kan få cancer. Men det blåser ofta kraftigt runt henne.

Upp till toppen